دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1395 - 11:21

موضع دولت کره شمالی درباره مرگ برادر کیم جونگ اون

در حالی که دولت مالزی استفاده از عامل سمی وی ایکس را در فرودگاه این کشور و برای کشتن برادر ناتنی رهبر کره شمالی محکوم کرد، کره شمالی اعلام کرده که این فرد به واسطه حمله قلبی درگذشته است.
کد خبر : 163321

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از ایسنا، کیم جونگ نام، برادر ناتنی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی 13 فوریه سال جاری (25 بهمن) در فرودگاه بین المللی کوآلالامپور و به دست دو زن با استفاده از سم فلج‌کننده اعصاب وی ایکس کشته شد.


وزارت خارجه مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما به شدت استفاده از این عامل را که از سوی سازمان ملل متحد به عنوان سلاح کشتار جمعی شناخته شده است، محکوم می‌کنیم. استفاده از چنین ماده‌ای در یک مکان عمومی سلامت و جان سایرین را نیز به خطر می‌اندازد.»


این وزارت‌خانه در ادامه آورده است: «ما با سازمان منع تسلیحات شیمیایی در ارتباط نزدیک هستیم تا به این مساله رسیدگی شود. مالزی هیچگونه تولید، انبار کردن، صادرات یا واردات چنین ماده‌ای را ندارد.»


روابط میان کره شمالی و مالزی که برای چندین دهه دوستانه و نزدیک بود در پی کشته شدن برادر ناتنی رهبر کره شمالی خدشه دار شده است.


در همین حال فرستاده کره شمالی به مالزی اعلام کرد که یافته‌های کالبدشکافی از جسد برادر ناتنی رهبر کره شمالی را قبول ندارد و این فرد به واسطه حمله قلبی درگذشته است.


دو زن که یکی اندونزیایی و دیگری ویتنامی هستند به اتهام دست داشتن در این قتل در بازداشت به سر می‌برند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته