دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1395 - 11:12

ارتش سوریه: پالمیرا تحت کنترل کامل است

فرماندهی ارتش سوریه تایید کرد، پس از وارد آوردن خسارات مالی و انسانی شدید به گروه تروریستی داعش وارد شهر پالمیرا شده و کنترل مجدد آن را به دست گرفته است.
کد خبر : 163320

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، پس از چندین عملیات نظامی موفق و با حمایت نیروی هوایی کشور و جنگنده‌های روس، یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری نیروهای دوست و هم‌پیمان موفق شدند شهر تدمر (پالمیرا) و مناطق اطراف آن را دوباره به دست بگیرند.


در این عملیات نیروهای ارتش خسارات بزرگی را به نیروها و استحکامات داعش وارد کردند.


در این بیانیه آمده است، یگان‌های مهندسی ارتش در حال خنثی سازی بمب‌ها و مین‌هایی هستند که داعشی‌ها در ساختمان‌ها، خیابان‌ها و میدان‌های شهر کار گذاشته بودند.


در ادامه بیانیه مذکور بر اهمیت این موفقیت تاکید شده و آمده است، همزمانی بازپس گیری پالمیرا با پیروزی‌های ارتش سوریه در حومه شمال شرقی شهر حلب ضربه سختی به داعش بود.


ارتش سوریه در ادامه تاکید کرد: «این پیروزی ثابت کرد که ارتش سوریه با همکاری هم‌پیمانانش تنها قدرت تاثیرگذاری است که توان مقابله با تروریسم و ریشه‌کن‌سازی آن را دارد.»


در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، با کنترل شهر پالمیرا امکان توسعه عملیات‌های نظامی نیروهای شجاع سوریه علیه داعش در محورها و جهات مختلف فراهم شده است و فضا برای داعشی‌ها تنگ‌تر و خطوط امدادی‌شان قطع می‌شود.


یک منبع نظامی سوری تاکید کرد،‌ داعش در جریان عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری شهر پالمیرا که از اواسط ژانویه گذشته آغاز شد، صدها کشته و زخمی داد.


رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد: «داعش پس از بمب‌گذاری گسترده شهر پالمیرا از اکثر مناطق آن عقب نشینی کرد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته