دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 اسفند 1395 - 12:15
معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد

کسب رتبه پنجم از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در شاخص کیفیت پژوهش کشور

معاون برنامه ریزی و امور اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت :استان گیلان اکنون از نظر شاخص بودجه کلان کشور رتبه 11 را در بین استان های دیگر دارد و رتبه پنجم در شاخص کیفیت پژوهش کشور را کسب کرده است.
کد خبر : 163292

به گزارش خبرنگار آنا از رشت، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در شانزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با ارزیابی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان ابراز امیدواری کرد با توجه به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تمرکز بر ارتقای کیفیت دانشگاه و تاکید دکتر ولایتی بر افزایش سهم بودجه پژوهشی در دانشگاه، بتوان در راستای ارتقای کیفیت دانشگاه تلاش کرد.



وی با قدردانی از تلاش تیم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان جهت‌گیری مناسبی را در این راستا داشته و با پیش‌بینی انجام شده در بودجه سال 1396 ، 55/16 درصد به شکل مستقیم در بخش زیرساختی و پژوهش به شرط داشتن منابع هزینه خواهد کرد. این آمار نشان از آن دارد که دانشگاه توجه ویژه‌ای به امر پژوهش دارد و نتیجه این سرمایه‌گذاری، شناسایی جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در رتبه‌بندی‌های علمی است.


رهنمای رودپشتی بیان کرد: امیدواریم در شرایط جدید به وجود آمده برای دانشگاه آزاد اسلامی و انتخاب هوشمندانه دکتر ولایتی توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با ساماندهی مناسب آموزش عالی بتوانیم به جایگاه اصلی خود برسیم.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باید توجه ویژه‌ای به شاخص‌های پژوهش، آموزش ، مالی و فرهنگی و... داشته باشند تا بتوانند در راستای تثبیت و ارتقای جایگاه خود در بین واحدهای دانشگاهی استان‌های دیگر بیشتر از پیش موفق باشند. استان گیلان اکنون از نظر شاخص بودجه کلان کشور رتبه 11 را در بین استان‌های دیگر دارد و در تولید علم رتبه 8 و در مورد شاخص کیفیت پژوهش رتبه 5 کشور را در بین واحدهای دانشگاهی 31 استان دیگر دارد که با تقویت آن باید برای ارتقای این شاخص ها تلاش کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته