دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 10:45
یک متخصص پوست و مو:

شیوع کهیر در فصل بهار افزایش می‌یابد

یک متخصص پوست و مو، عنوان کرد: در فصل بهار به دلیل افزایش آلرژن‌های محیطی بروز کهیر در افراد شایع‌تر می‌شود اما به طور کلی کهیر در تمام فصول سال و تمام رده‌های سنی می‌تواند بروز پیدا کند.
کد خبر : 16324

دکتر امیر هوشنگ احسانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی آنا درباره کهیر یکی از بیماری‌های شایع پوستی در فصل بهار، گفت: کهیر یک واکنش آلرژیک حاد یا مزمن است که با علائمی مانند خارش و التهاب پوستی همراه است که به صورت دانه‌های کوچک صورتی رنگ و یا به شکل برجستگی‌های وسیع در سطح پوست ظاهر می‌شود.


وی افزود: عوامل مختلفی از قبیل آلرژن‌های هوایی، خوراکی، مصرف برخی داروها و عفونت‌های داخلی بدن می‌تواند در بروز کهیر نقش داشته باشند.


این متخصص پوست و مو در ادامه عنوان کرد: در فصل بهار به دلیل افزایش آلرژن‌های محیطی بروز کهیر در افراد شایع‌تر می‌شود اما به طور کلی کهیر در تمام فصول سال و تمام رده‌های سنی می‌تواند بروز پیدا کند.


وی افزود: خارش ناشی از کهیر برای فرد مبتلا بسیار آزار دهنده است بنابراین این دسته از بیماران برای بهبود علائم باید به پزشک مراجعه کنند و به آنها توصیه می‌شود از عواملی که منجر به تشدید علائم آنها می‌شود به شدت خودداری کنند.


این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره نحوه درمان کهیر، عنوان کرد: بهترین راه برای جلوگیری از بروز علائم کهیر، شناسایی آلرژن‌ها و حذف آن است اما زمانی که این افراد به پزشک مراجعه می‌کنند پزشک بر اساس نوع و شدت کهیر داروهای آنتی هیستامین را تجویز می‌کند.


وی افزود: برخی از انواع کهیر نسبت به درمان مقاوم هستند و موجب تورم لب و انگشتان می‌شوند و ممکن است فرد دچار مشکلات تنفسی نیز شود که در این صورت به افراد توصیه می‌شود به صورت اورژانسی به مراکز درمان مراجعه و مورد درمان قرار بگیرند.





انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب