دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1395 - 12:33

احتمال استفاده کاخ سفید از گزینه نظامی در مقابل کره شمالی

مقامات نزدیک به کاخ سفید می‌گویند که یک بررسی داخلی استراتژی‌ در کاخ سفید درباره کره شمالی احتمال استفاده از نیروی نظامی تا تغییر رژیم با هدف از بین بردن تهدید سلاح‌های هسته‌ای این کشور را نشان می‌دهد.  
کد خبر : 163218

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وال استریت ژورنال، به گفته این مقامات، این چشم اندازی است که باعث عصبانیت برخی شده است.


دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا قدم‌هایی برداشته است تا به متحدان خود این اطمینان را بدهد که به سیاست‌های حمایتی چندین دهه آمریکا در آسیا پایبند است.


دولت ترامپ تاکید کرده پیونگ یانگ باید از انجام آزمایش موشک بالستیک بین قاره منع شود حتی اگر این کار با استفاده از قدرت نظامی انجام شود.


این اقدام آمریکا در حالی است که به تازگی رویدادهایی ثبات منطقه را خدشه‌دار کرده است. کره شمالی در ماه گذشته یک موشک بالستیک را به سوی دریای ژاپن پرتاب کرد و برادر ناتنی کیم‌ جونگ اون رهبر کره شمالی نیز به تازگی در مالزی ترور شده است.


مقامات چین و کره شمالی در پکن در حال گفت‌و‌گو در این باره هستند که نخستین نشست عالی رتبه طی یک سال اخیر را برگزار کنند و پکن اخیرا واردات ذغال سنگ از کره شمالی را متوقف کرده است.


مقامات آمریکایی در مذاکرات اخیر خود با متحدانشان بر احتمال به کارگیری گزینه‌های نظامی علیه تحرکات کره شمالی تاکید کرده‌اند.


در جریان نشست دو روزه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با دونالد ترامپ که فوریه (بهمن) سال جاری میلادی انجام شد، مقامات آمریکایی بارها تاکید کردند که تمام گزینه‌ها برای مقابله با تهدیدات کره شمالی تحت بررسی قرار دارند.


به گفته منابع آگاه، برای طرف ژاپنی کاملا مشخص بود که اگر پیونگ یانگ برای آزمایش موشکی دیگری آماده شود، گزینه‌هایی شامل حمله نظامی نیز در میان پاسخ‌های آمریکا خواهد بود. این گزینه‌ای است که از نظر طرف ژاپنی یک سناریوی نگران کننده محسوب می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب