دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

چرا برای نیمه شعبان و عیدغدیر روزشماری نمی‌شود؟

سید پویان حسین‌پور، روزنامه نگار اصولگرا در یادداشت متفاوتی به آنچه که موج انتشار روزشمارهای فرارسیدن ماه محرم خوانده، واکنش نشان داد.
کد خبر : 16321

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، متن این یادداشت فیس‌بوکی بدین شرح است:


بسم‌الله..
بعله!
عن‌قریب است که موج انتشار روزشمارهای محرم شروع شود که؛
۶ ماه مانده تا محرم..
۵ ماه مانده تا محرم..
۳ ماه و ۱۲ روز مانده تا محرم..
۱۱ روز و ده ساعت مانده تا محرم..
و...
و من هرچه به مخیله‌ام فشار آوردم، یادم نیامد که این دوستان روزشماری برای نیمه شعبان یا عید غدیر منتشر کرده باشند.! حتی‌تر ندیدم برای سوم شعبان و میلاد حضرت ارباب (ع) هم روزشمار راه انداخته باشند. کان دوستان ما، از محبت آل‌الله‌الاطهار (علیهم‌السلام) فقط اشک و گریه و مصیبتش را فهم کرده‌اند..


بماند که در حدیث معصوم آمده: «شیعه ما کسی است که در عزای ما عزادار و در شادی ما شاد باشد..» ایضاً از علی عالی اعلی (ع) هم نقل است که: «مؤمن کسی است که حزن او در دل و شادی‌اش در چهره باشد..» و صد البته خود علی (ع)، از خوش‌خنده‌ترین‌ها بود و مشهور بود به زیاد خندیدن..


بحثم شادی محض نیست‌ها. بحثم پرداختن به همه ابعاد وجودی و شخصیتی و مسائل ائمه اطهار (علیهم‌السلام) است. به شخصه گمان نمی‌کنم این‌که ما فقط به مصائب حضرات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بپردازیم، در این بمباران رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی و... جذابیت آن‌چنانی برای جذب و گسترش فرهنگ شیعی در سایر اقشار جامعه جهانی و حتی درونی ایجاد کند..


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته