دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازیگر نقش بانو گشسب: پهلوان‌صفتی دختر ایرانی فراموش شده است

منیژه داوری بازیگر نقش بانو گشسب معتقد است تلاش کرده تا زیبایی درونی دختر رستم در بازیش نمود پیدا کند و نقشش شیرین و دوست‌داشتنی باشد.
کد خبر : 1632

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی نمایش، منیژه داوری که بیش از 15 سال است که به عنوان یکی از بازیگران نمایش سنتی ایران فعالیت دارد و نقالی و مخالف‌خوانی در تعزیه را آموخته است از دشواری‌هایی که برای بازی در نقش بانو گشسب داشته برایمان گفت.


این بازیگر تئاتر گفت: «حس می کنم امروزه دختر ایرانی فراموش شده است. پهلوان‌صفتی دختر ایرانی دارد از یادها می‌رود. در نمایش «بانو گشسب» که خیلی آن را دوست دارم تلاش کردیم تا این دختر ایرانی که رزم می‌داند و چیزی از پهلوانان ایران و حتی پدرش رستم کم ندارد را نشان دهیم.»


وی با اشاره به روند تمرینات و آشنایی‌اش با نوع کارگردانی مریم معترف گفت: «تاکنون در چند کار مریم معترف حضور داشته‌ام و نوع کار او را می‌شناسم با این حال خیلی سعی کردم خواست معترف را درک کنم. بازی در نقش دختری بهلوان از یک خانواده پهلوان همچون رستم که بچه ای نیز به او سپرده شده تا از او یک پهلوان بسازد، هم ویژگی‌های زنانه و هم پهلوانی به او می‌داد که باید هر دو را در کنار هم به نمایش می‌گذاشتم و این اصلا کار راحتی نبود.»


داوری تاکید کرد: «فکر می‌کنم بانو گشسب ما شیرین و دوست داشتنی است. تلاش کردیم که کل کار شیرینی ویژه‌ای داشته باشد اما بانو گشسب نباید مزحک می‌شد. این به تفکیک نوع بازی و در عین حال آمیختن نوع بازی نیاز داشت.»


وی درباره بازخورد مخاطبان نیز گفت: «تماشاگر این نقش را خیلی دوست دارد. یک روز تماشاگری که نام دخترش را گشسب گذاشته بود در پایان اجرا آمد و از ما تشکر کرد. می‌گفت دخترم از این نام ناراضی بود و تصویری از بانویی که نامش را دارد نداشت. شخصیت قشنگی ارائه داده‌اید. دخترم از این به بعد اسمش را خیلی دوست دارد. هر روز از سوی تماشاگران مورد تشویق قرار می‌گیریم که یک شخصیت قدرتمند را نشان داده‌ایم و قهرمانی از بین دختران ایران زمین به آنها ارائه کرده‌ایم.


نمایش بانو گشسب به کارگردانی مریم معترف هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت 19 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و اجرای آن تا 24 بهمن ماه جاری ادامه دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر مریم معترف
ارسال نظر
هلدینگ شایسته