دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 اسفند 1395 - 10:39

رشد 8.6 درصدی تردد جاده‌ای در شبانه روز گذشته

 وزارت راه و شهرسازی بر اساس اطلاعات 1870 ترددشمار فعال در محورهای برون ‌شهری، از افزایش 8.6 درصدی رفت و آمدها در شبانه روز گذشته نسبت به روز پیش از آن خبر داد.
کد خبر : 163169

به گزارش گروه اقتصادی آنا از وزارت راه و شهرسازی، سهم وسایل نقلیه سنگین از کل تردد ثبت ‌شده در شبانه ‌روز گذشته 17.8 درصد، اوج تردد بین ساعت های 17 تا 18 و کمترین تردد ساعت سه تا چهار صبح بود که با آگاهی از این موضوع می‌توان زمان مناسب ‌تری را برای سفر انتخاب کرد.


در 24 ساعت گذشته آزادراه کرج – تهران در محدوده استان تهران بیشترین رفت و آمد را با 125 هزار و 962 دستگاه وسیله نقلیه ثبت کرد.


براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت های شعبه های راهداری سراسر کشور، اکنون رفت و آمد در محور هراز محدوده سه راه چلاو سنگین گزارش می شود.


به ‌استثنای محورهای اعلام شده زیر، بقیه راه های مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به طور عادی در جریان است.


تردد در محور فرعی شمشک- دیزین در استان های تهران و کرج و جاده رامیان- اولنگ- شاهرود در استان های سمنان و گلستان به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی ممنوع است.


تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید برف، کولاک و نبود ایمنی کافی در محور پونل- خلخال در استان گیلان، محور سروآباد- پاوه (محدوده گردنه تته) در استان کردستان و محور گنجنامه- تویسرکان در استان همدان امکان رفت و آمد وجود ندارد.


محور سی سخت- پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از سوم بهمن و محور بستک- خمیر در استان هرمزگان از بیست و سوم بهمن به دلیل بارش بارف و نبود ایمنی کافی بسته شده و تردد از مسیر جایگزین بستک- چاه سرمه- بندرعباس است.


محور فرعی رودبار- قلعه گنج و رودبار- کهنوج در جنوب استان کرمان و محور شیراز- جهرم در استان فارس از بیست و ششم بهمن تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است و تردد از مسیر جایگزین شیراز- سروستان- فسا- زاهدشهر- جهرم انجام می شود. ‌


محور استهبان- نی ریز در استان فارس(مسیر رفت) از هفتم اسفند تا اطلاع بعدی به دلیل رانش زمین و نبود ایمنی کافی بسته است و مسیر جایگزین آن محور قدیم استهبان- نی ریز اعلام شد.


تردد انواع موتورسیکلت تا ساعت 6 بامداد شنبه (چهادهم اسفندماه) از محورهای کرج، چالوس، هراز، فیروزکوه و تهران- سمنان- مشهد و برعکس ممنوع اعلام شد.


همچنین تردد وسایل نقلیه از ساعت 15 تا 23 جمعه (فردا) از کرج به مرزن‌آباد ممنوع و از ساعت 18 تا 23 همان روز از مرزن‌آباد به سوی کرج یکطرفه است.
در این مدت تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج- چالوس و برعکس ممنوع است.


تریلر، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی نیز از ساعت هشت تا 22 پنجشنبه و جمعه اجازه تردد از محور هراز و همچنین محور فیروزکوه از تهران به قائمشهر و برعکس را ندارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته