دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1395 - 16:41

تلاش برای یافتن خانواده زیستی برای فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست/ امین موقت تسهیل‌گر واگذاری فرزندان به خانواده

رئیس سازمان بهزیستی کشور طرح امین موقت را موجب تسهیل‌گری در واگذاری فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست دانست و گفت: برای یافتن خانواده زیستی برای فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست تلاش می‌کنیم.
کد خبر : 163116

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بهزیستی کشور، انوشیروان محسنی‌بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در همایش هم‌اندیشی اجرای قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در مشهد گفت: کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تنها گروه آسیب‌دیدگانی هستند که خودشان نقشی در آسیب‌دیدنشان ندارند. آنها فرشتگانی هستند که به خاطر مشکلات خانواده و والدین به میدان آسیب وارد شده‌اند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ما با کمک قوه قضائیه تمام تلاش خود را برای بازگرداندان این کودکان به خانواده انجام می‌دهیم، ادامه داد: مهم‌ترین نکته در قانون حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، گنجاندن خانواده امین موقت است که تسهیل بسیاری را در واگذاری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده، ایجاد کرده است.
وی ضمن اشاره به همکاری‌های قوه قضائیه با بهزیستی گفت: یکی از مصادیق این همکاری، برنامه کاهش طلاق است که در تعدادی از استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی در حال اجراست. در این طرح، زوجینی که به هر دلیل دچار مشکل هستند به جای افتادن به دام وکلایی که گاهی برای طلاق و جدایی تلاش می‌کنند در پناه افراد آگاه، دلسوز و دارای دانش قرار می‌گیرند تا از طریق مشاوره و تلاش برای پیدا کردن راه حل، کانون خانواده اشان را پایدار نگاه دارند.
محسنی‌بندپی در پایان در خصوص طرح مشترک دیگری که با قوه قضائیه در دست اجرا دارد، یادآور شد: طرح دادگاه درمان‌مدار برای معتادانی که دستگیر می‌شوند در حال اجرایی شدن است و مراحل رایزنی نهایی با قوه قضائیه در حال انجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته