دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1395 - 15:10

فشار برخی مخالفان سوری برای تعویض دی میستورا

یکی از رهبران مخالفان سوری در مذاکرات ژنو گفت این مذاکرات تنها در صورت کناره‌گیری فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه به نتیجه دست می‌یابد.
کد خبر : 163064

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، رنده قسیس گفت مخالفان سوری در حال رایزنی با مسئولان روسیه درباره راهکارهای دستیابی به موفقیت در مذاکرات ژنو هستند.


رئیس فهرست آستانه مخالفان سوری افزود: «مسیر کنونی مذاکرات میان مخالفان سوری و نظام سوریه منتج به نتیجه نمی‌شود مگر اینکه استفان دی‌میستورا از مذاکرات کناره‌گیری کند.»


وی تصریح کرد: «ما در دیدار با گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و ویرشنین، معاون وزیر امور خارجه روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا درباره مذاکرات ژنو 4 گفت‌وگو کردیم و گفتیم که هیچ‌یک از ما از روند کنونی و نتیجه مورد انتظار راضی نیست. ما حتی نمی‌دانیم دی‌میستورا در مذاکرات باقی می‌ماند یا کناره‌گیری می‌کند ولی بیشتر ما معتقدیم او کناره‌گیری خواهد کرد.»


قسیس تاکید کرد فهرست آستانه هماهنگی کاملی با روسیه دارد و خواهان دستیابی به بهترین نتیجه در مذاکرات ژنو است.


به گزارش آنا، آستانه، پایتخت قزاقستان روزهای 23 و 24 ژانویه (4 و 5 بهمن) میزبان نشستی به ریاست ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندگانی از ایران، آمریکا، نظام سوریه و مخالفان سوری بود تا در آن درباره تدابیر لازم با هدف تثبیت آتش‌بس در سوریه رایزنی شود.


دور دوم نشست آستانه 16 فوریه (28 بهمن) همانگونه که انتظار می‌رفت بدون صدور بیانیه پایانی خاتمه یافت و هیات‌های مشارکت کننده تنها به برگزاری کنفرانس خبری اکتفاء کردند.


همچنین دور جدید مذاکرات ژنو درباره سوریه به‌دنبال یک سال وقفه، از 23 فوریه (5 اسفند) آغاز شده است و طرف‌های بین‌المللی در این نشست در تلاش برای دستیابی به نتیجه‌ای ملموس برای تثبیت آتش‌بس و حل بحران در سوریه هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته