دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتراض حسین فرکی به تعطیلی‌های لیگ برتر

هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال ایران از روز جمعه آغاز خواهد شد و در این روز سایپا باید مهمان تراکتورسازی تبریز باشد. سایپایی که در ابتدای فصل نتایج خوبی را کسب نمی‌کرد، چند هفته‌ای است که نتایجش روند صعودی داشته و توانسته خودش را از انتهای جدول جدا کند و به رتبه یازدهم برسد. شاگردان حسین فرکی که در سه هفته اخیر یک تساوی، یک برد و یک شکست در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند امیدوارند با پیروزی برابر تراکتورسازی جایگاه‌شان را در جدول تثبیت کنند.
کد خبر : 162972

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، روزنامه اعتماد نوشت: در همین رابطه با حسین فرکی، هم‌کلام شدیم تا از زبان سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره آخرین وضعیت این تیم اطلاعاتی کسب کنیم. البته او در بخشی از این گفت‌وگو عملکرد نمایندگان ایران در آسیا را بررسی کرد.



از وضعیت تیم‌تان صحبت کنید. پس از تعطیلی لیگ چه برنامه‌هایی را برای تیم‌تان در نظر گرفته‌اید؟


پس از اینکه لیگ به مدت دو هفته به خاطر دیدارهای نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا تعطیل شد، ما هم سه روزی تمرین‌های تیم‌مان را تعطیل کردیم تا بازیکنان چند روزی فرصت استراحت داشته باشند. فکر می‌کنم این استراحت برای آنها لازم بود. پس از سه روز استراحت مجددا تمرین‌های‌مان را از سر گرفتیم و سعی کردیم با انجام تمرین‌های بدنسازی، روی بدن بازیکنان‌مان کار کنیم تا در ادامه کارهای تاکتیکی را در دستور کار خودمان قرار دهیم. فکر می‌کنم الان هم وضعیت خوبی داریم و شرایط‌مان برای آغاز مجدد لیگ مهیاست.


در هفته آینده باید برابر تراکتورسازی تبریز قرار بگیرید. این دیدار را چطور ارزیابی می‌کنید؟ فکر می‌کنید بتوانید مقابل مدعی قهرمانی به پیروزی برسید؟


واقعیت این است که همه بازی‌های لیگ سختی‌های خودش را دارد. نمی‌توانیم بگوییم یک بازی آسان و یک بازی سخت پیش روی‌مان است. همه تیم‌ها با انگیزه بالا در مسابقه‌ها حضور دارند و به دنبال کسب پیروزی هستند. دیدار ما برابرتراکتورسازی هم بازی سختی خواهد بود. با توجه به اینکه در این دیدار مهمان هستیم و باید به تبریز برویم مطمئنا آنها از شرایط میزبانی به خوبی استفاده می‌کنند. نکته حایز اهمیت این است که ما هم به دنبال کسب پیروزی هستیم. چند هفته‌ای است که تغییراتی در تیم‌مان ایجاد کرده‌ایم و این تغییرات باعث شده روند نتایج تیم بهبود یابد به همین خاطر می‌خواهیم به روند خوب‌مان ادامه دهیم و در دیدار برابر تراکتورسازی به پیروزی برسیم.


در نیم‌فصل اول تیم‌تان نتایج خوبی کسب نمی‌کرد اما با آغاز نیم فصل دوم چند هفته‌ای است که روند نتایج تیم‌تان تغییر کرده و پیروزی‌های خوبی را به دست آورده‌اید. فکر می‌کنید در انتهای فصل چه رتبه‌ای را برای سایپا به دست بیاورید؟


در همان ابتدای فصل که کار را آغاز کردیم به دنبال این بودیم که فصل را با کسب سهمیه آسیایی به پایان ببریم. همان ابتدا با توجه به شرایط و مشکلاتی که وجود داشت نتوانستیم نتایج دلخواه را به دست بیاوریم. با اینکه تیم ما بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذاشت اما در کسب نتایج موفق نبودیم. در نیم فصل دوم با جذب چند بازیکن و همین طور تغییراتی که در شیوه بازی‌مان ایجاد کردیم توانستیم روند نتایج‌مان را هم بهبود ببخشیم. الان شرایط به گونه‌ای شده که از انتهای جدول فاصله گرفته‌ایم و تلاش می‌کنیم بازی به بازی پیش برویم و بتوانیم به رتبه‌های بالای جدول برسیم.


وضعیت مهدی ترابی به کجا رسید؟ گویا چند روزی است تمرین‌های‌شان را با تیم آغاز کرده‌اند.


متاسفانه در میانه‌های فصل مهدی ترابی یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما بود که با مصدومیت مواجه شد و همین موضوع روی روند تیمی ما تاثیر گذاشت. اما پس از مصدومیت این بازیکن تیم پزشکی ما و تیم پزشکی تیم ملی بررسی‌های دقیقی را انجام دادند و این بازیکن را تحت نظر گرفتند. مدام زیرنظر پزشکان تمرین‌ها و همین طور کارهای فیزیوتراپی را انجام داد و در نهایت سه روز پیش پزشکان ما و تیم ملی متفق‌القول به این نتیجه رسیدند که ترابی همراه با تیم تمرین کند. الان هم که وضعیت خوبی دارد و امیدوارم هرچه زودتر شرایطش بهتر شود تا بتواند هم به سایپا و هم به تیم ملی کمک کند.


لیگ برتر فوتبال ایران هفته بیست و دومش را پشت سر گذاشته و در آستانه آغاز هفته بیست و سوم است. شما به عنوان یکی از مربیان باتجربه لیگ ارزیابی‌تان از لیگ شانزدهم چیست و فکر می‌کنید این لیگ چه تفاوتی با لیگ پانزدهم دارد؟


یکی از اتفاقاتی که در لیگ شانزدهم شاهد آن بودیم به خاطر تعطیلی‌های این لیگ بود. لیگ شانزدهم مقارن شده بود با مقدماتی جام جهانی ٢٠١٨ به همین خاطر در مقاطعی از فصل لیگ به خاطر بازی‌های رسمی تیم ملی تعطیل شد. الان هم که به هفته‌های حساس بازی‌ها رسیده‌ایم لیگ به خاطر بازی‌های نمایندگان ایران در آسیا تعطیل شده است. این در حالی است که در لیگ پانزدهم شاهد چنین مساله‌ای نبودیم. فکر می‌کنم امسال لیگ ما پیشرفت چشمگیری هم داشته است و بازی‌ها، جذاب و نزدیک به هم دنبال می‌شود اما باید بپذیریم در حال حاضر که هفته‌های حساس لیگ را پشت سر می‌گذاریم باید نظارت‌ها در بازی‌ها بیشتر شود. من اعتقاد دارم در لیگ شانزدهم بازیکنان جوان زیادی حضور دارند و همین بازیکنان جوان طراوت و شادابی خاصی به لیگ ما داده‌اند.


٤ نماینده ایران در آسیا این روزها رقابت‌های خودشان را پشت سر گذاشته‌اند. عملکرد ایرانی‌ها را در آسیا چطور ارزیابی می‌کنید؟


با توجه به اختلافات سیاسی که میان ایران و عربستان وجود داشت متاسفانه هیچ کدام از نمایندگان ایران نتوانستند بازی‌ای را در ایران برگزار کنند و میزبان تیمی باشند. به همین خاطر نمایندگان ما بازی‌ها را به عمان منتقل کردند. من فکر می‌کنم تا به حال نتایج خوبی هم کسب شده است. اینکه استقلال مقابل التعاون و همین طور استقلال خوزستان مقابل حریفش به پیروزی برسد واقعا شیرین است. امیدوارم روند موفقیت نمایندگان ایران ادامه داشته باشد و در ادامه هم شاهد موفقیت‌های بیشتری باشیم. قبل از آغاز این رقابت‌ها تیم‌های ایرانی از جمله استقلال با مشکلاتی مواجه شدند. این در حالی است که تیم‌های حریف با تمام قدرت و با استفاده از بهترین امکانات به مصاف ایران آمدند. با این حال امیدواریم که یکی از همین نمایندگان در این رقابت‌ها بتواند نتایج خوبی را کسب کند و به رتبه‌های بالایی مسابقه‌ها برسد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب