دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 اسفند 1395 - 09:50
با اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان محقق می‌شود

تجهیز و نوسازی پایگاه های امداد و نجات هلال احمر/ خرید بالگرد امدادی

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر اعلام کرد: نمایندگان مردم در خانه ملت، با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی به جمعیت هلال احمر برای توسعه و تجهیز ناوگان و نوسازی پایگاه‌های امداد و نجات موافقت کردند.
کد خبر : 162918

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از جمعیت هلال احمر، علی اکبر پرواز، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در نشست علنی نوبت دوم روز گذشته(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 96 نمایندگان مجلس با رای قاطع به بند (الف) تبصره 13 ماده واحده این لایحه، رای مثبت دادند، افزود: در بند (الف) این تبصره آمده است: در اجرای بند (م) ماده (28) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (2)‌، معادل پنج هزار میلیارد ریال از محل منابع ماده (10) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و از محل منابع ماده (12) قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب 31 اردیبهشت 87 به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اختصاص می‌یابد.


وی درباره نحوه تخصیص اعتبارات اظهار کرد: 40 درصد از این اعتبارات برای خرید، تامین بالگرد و تجهیزات امداد هوایی و 60 درصد برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه‌های امداد و نجات و انبارهای اضطراری، ساختمان‌های ستادی و اجرائی، خودروهای امداد و نجات و سایر ماموریت‌ها و تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر به مصرف می‌رسد که در صورت تخصیص اعتبارات از سوی دولت این امر محقق می‌شود.


موافقت نمایندگان مردم در خانه ملت به قدر السهم 42 درصدی قانون حق الثبت اسناد رسمی


پرواز با اشاره به اجرای بند یک ماده 17 قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر، گفت: نمایندگان با رای قاطع در تثبیت قدرالسهم 42 درصد قانون حق الثبت اسناد رسمی موافقت کردند.


وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر براساس این قانون به حق مسلم خود دست پیدا کرد، افزود: جمعیت هلال احمر برای نخستین بار از ثبت الکترونیک نیز به سهم مورد نظر خود دست پیدا کرد و برای تحقق این مهم، دولت، کمیسیون تلفیق بودجه و نمایندگان حاضر در مجلس شورای اسلامی موافقت خود را اعلام کردند.


مدیرکل دفتر برنامه و بودجه جمعیت هلال احمر در پایان از تلاش‌های تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تصویب این قانون تقدیر و تشکر کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته