دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 09:28

حذف فرآیندهای کاغذی در حوزه‌های آموزش، پژوهش و اداری مرکز بین‌المللی خلیج فارس

سرپرست حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز بین المللی خلیج فارس اظهار کرد: براساس برنامه توسعه این مرکز دانشگاهی بنا است بهره مندی از خدمات الکترونیک، تا پایان نیمه اول ‌سال 94 به صورت جامع اجرایی شود.
کد خبر : 16285

دکتر فریدون امیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بر اساس این برنامه باید فرآیندهای کاغذی در مراجعه به حوزه آموزش، پژوهش و اداری حذف و خدمت‌رسانی به صورت الکترونیک انجام ‌شود.


سرپرست حوزه پژوهش و فناوری مرکز بین المللی خلیج فارس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با اجرای برنامه خدمات الکترونیک جامع دانشگاهی، بروکراسی در حوزه های گوناگون دانشگاه به حداقل رسیده و امور پژوهش، آموزش و اداری با سرعت بیشتری انجام می‌شود.


امیدی با توجه به پیچیدگی فرآیندهای اداری، آموزشی و پژوهشی در دانشگاه تأکید کرد: در دانشگاه ها تعداد لایه‌ها از دانشجو تا معاونت ها در مواردی تا 8 لایه نیز می‌رسد که این موضوع باعث پیچیدگی فرآیند رسیدگی به درخواست‌های استادان، کارکنان و دانشجویان شده است که با اجرایی شدن خدمات جامع الکترونیکی این فرآیندها کوتاه و نظام اداری چابک‌سازی می‌شود.


وی با توجه به مزایای توسعه خدمات الکترونیک دانشگاهی، توضیح داد: در طرح توسعه خدمات الکترونیک دانشگاه هر دانشجو، استاد و کارمند به ‌عنوان ارباب رجوع، برای دریافت خدمات باید یک آی‌دی مشخص و هویت نظارت‌شده داشته باشد.


سرپرست حوزه پژوهش و فناوری مرکز بین المللی خلیج فارس اظهار کرد: در مرکز بین المللی خلیج فارس دانشگاه آزاد اسلامی با بهره گیری از خدمات الکترونیک در حوزه آموزش، پژوهش و اداری گام بلندی در راه ارائه خدمات جامع الکترونیک به اساتید، کارکنان و دانشجویان برداشته شده است.


مرکز بین المللی خلیج فارس دانشگاه آزاد اسلامی در استان خوزستان، شهرستان خرمشهر و در جزیره مینو واقع شده است و آدرس پورتال جامع آن www.iaupg.ac.ir است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته