دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 09:39
بالا‌ترین و پایین‌ترین میزان تولد در استان‌ها از سوی ثبت احوال اعلام شد

سال 93، رکورد میزان تولد در 23 سال گذشته را شکست

بالا‌ترین میزان خام موالید به ترتیب در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به ترتیب با ۳/۳۶، ۲۶ و ۹/۲۳ در هزار و پایین‌ترین نرخ ثبت ولادت به ترتیب در استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی با ۸/۱۲، ۷/۱۴ و ۶/۱۵ در هزار ثبت شد.
کد خبر : 16281

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از معاونت اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال، در سال 93، یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۶۱ نوزاد در کشور متولد شد که این میزان موالید در ۲۳ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. از این تعداد موالید در سال گذشته ۷۸۸ هزار و ۶۶۹ نوزاد پسر و ۷۴۵ هزار و ۶۹۲ نوزاد دختر بودند.


همچنین یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۲۱ تولد در شهر‌ها و ۳۵۵ هزار و ۴۴۰ تولد در روستا‌ها به‌وقوع پیوست.


بنابر این گزارش در سال گذشته به طور متوسط طی هر ماه ۱۲۷ هزار و ۸۶۳ نوزاد و هر شبانه‌روز ۴ هزار و ۲۰۴ نوزاد و هر ساعت ۱۷۵ نوزاد متولد شدند.


نکته حائز توجه گزارش ثبت احوال در نسبت افزایش زاد و ولد در شهر‌ها و روستاهاست.


بنا به این گزارش در حالی که افزایش زاد و ولد در مناطق شهری نسبت به سال ۹۲ تقریباً معادل صفر بود، جمعیت روستایی با افزایش زاد و ولد ۱/۲۲ درصدی مواجه شد که طی سه دهه اخیر بی‌سابقه است.


گزارش ثبت احوال می‌افزاید؛ در مجموع میزان موالید طی سال ۹۳ نسبت به سال قبل‌تر ۲/۴ درصد افزایش یافته است که این میزان افزایش نیز طی ۲۳ سال اخیر بی‌سابقه است. با این میزان افزایش نرخ خام زاد و ولد در سال ۹۳ به رقم ۷/۱۹ در هزار نفر رسید یعنی به ازای هر هزار نفرجمعیت کشور (مذکر و مؤنث) طی سال گذشته ۷/۱۹ نفر متولد شدند.


نسبت جنسی نیز در سال ۹۳ معادل ۷/۱۰۵ بود یعنی به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۷/۱۰۵ نوزاد پسر متولد شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته