دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 فروردين 1396 - 10:00
در گفت وگو با آنا

سعید عبدولی:خودم را با سوریان مقایسه نمی‌کنم/ بعد از سروسامان دادن به زمین پدری به سراغ کشتی می‌روم

دارنده مدال برنز المپیک ریو گفت: توجه به مدال‌آوران المپیک که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است کار سختی نیست.
کد خبر : 162659

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، سعید عبدولی فرنگی‌کار ملی‌پوش کشورمان یکی از موفق‌ترین ورزشکاران ایران در سال 95 بود که موفق شد در المپیک ریو با کسب مدال برنز نامش را به عنوان یکی از ورزشکاران مدال‌آور ورزش ایران در المپیک ثبت کند.


عبدولی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد عملکرد ورزشی اش در سال 95 و کسب مدال برنز مسابقات المپیک ریو گفت: «سال 95 سال خوبی برای من بود و موفق شدم در این سال مزد تمام سختی‌هایی که در چند سال گذشته کشیده بودم را با مدال در المپیک بگیرم. در المپیک لندن با ناداوری از دور رقابت‌ها کنار رفتم اما در ریو توانستم به حقم برسم و کارنامه ورزشی خودم را در سال 95 به خوبی ببندم.»


وی ادامه داد: «هر ورزشکاری دوست دارد در طول دوران ورزشی‌اش در المپیک مدال بگیرد. رنگ مدال مهم است اما کسب مدال در این رقابت‌ها برای یک ورزشکار از اهمیت بیشتری برخوردار است و خیلی خوشحالم که موفق شدم نامم را به عنوان یکی از مدال آوران المپیکی در ورزش ایران ثبت کنم.»


عبدولی در خصوص حمایت مسئولین ورزشی و استانی از مدال‌آوران المپیکی در سال 95 افزود: «ما با تمام توان خودمان در المپیک حاضر شدیم و برای ایران افتخارآفرینی کردیم اما مسئولین هنوز به قول‌های خودشان عمل نکردند. اگر می‌خواستند کاری کنند هم در طی ماه‌های گذشته انجام می‌دادند. در حال حاضر هم صحبت‌هایی که می‌کنیم آقایان از دست ما ناراحت می‌شوند و می گویند چرا چنین حرف‌هایی را مطرح کردید. در حال حاضر ورزشکاران رشته والیبال، فوتبال و بسکتبال در ایران درآمدهای زیادی دارند و فقط کشتی است که به عنوان ورزش اول ایران به آن توجه نمی‌شود.»


وی افزود: «حمید سوریان به عنوان نابغه کشتی دنیا در المپیک لندن به مدال طلا رسید و بعد از آن مسئولین با دادن سهمیه وارد کردن ماشین به نوعی از او تشکر کردند که واقعا حق این ورزشکار است. سوریان نابغه کشتی دنیاست و ما خودمان را با او مقایسه نمی‌کنیم. اما انتظار می‌رفت برای ما هم چنین حقی را قائل شوند تا حداقل با فروش سهمیه ورود ماشین بتوانیم مشکلات زندگی خودمان را حل کنیم. مگر چند نفر از جمعیت 80 میلیون ایران راهی المپیک می‌شوند و در المپیک مدال کسب می‌کنند؟ واقعا توجه به مدال‌آوران المپیک که تعدادشان از انگشتان دست هم کمتر است کار سختی نیست.»


دارنده مدال برنز المپیک ریو در رابطه با عدم توجه مسئولین به مدال‌آوران المپیک ریو گفت: «قبل از المپیک قول‌های زیادی در مورد پرداخت پاداش داده شد اما بعد از المپیک فقط شرکت مدیران خوردرو و فروشگاه رفاه بودند که به قول‌های خودشان عمل کنند. البته تازگی بیمه عمر هم ورزشکاران المپیکی را بیمه کرد ولی سایر ارگان‌هایی که قول دادند هنوز به وعده‌های خودشان عمل نکردند.»


عبدولی در مورد خاطراتش در ایام عید گفت: «ما در دوران ورزشی خودمان سال‌های زیادی را در ایام عید در اردوهای تیم ملی بودیم. اما یکی از خاطراتی که به ذهنم می‌آید مربوط به چند سال پیش بود که در ایام عید در اردو بودیم و سرمربی تیم از بازار گوشت قرمز تهیه کرد و به اتفاق بچه‌ها در اطراف ورزشگاه آزادی کباب کردیم.»


وی در مورد برنامه‌هایش در سال 96 گفت: «در سال 95 و بعد از المپیک کمی درگیر کارهای شخصی بودم و تعمیر خانه خودم را به اتمام رساندم. زمینی هم از طرف پدرم به من رسید که باید وضعیت آن را سروسامان می‌دادم و با اتمام این کارها در سال 96 تمام توان خودم را برای حضور دوباره در اردو می‌گذارم تا بتوانیم خودم را برای مسابقات بعدی آماده کنم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته