دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علی اصغر فانی:

کوچک‌سازی ساختار نیروی انسانی آموزش‌ و پرورش به تعداد ۴۰ هزار نفر

وزیر آموزش‌ و پرورش گفت:‌ چابک‌سازی و کوچک‌سازی ساختار نیروی انسانی در آموزش و پرورش به تعداد ۴۰ هزار نفر در سال جدید و عدم جذب نیروی جدید، در راستای اجرای سیاست ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش است.
کد خبر : 16257

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در دیدار معلمان نمونه کشوری با رئیس جمهوری که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های آموزش و پرورش در دولت یازدهم مبتنی بر اجرای سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی و نیز برنامه ترمیمی مجلس شورای اسلامی تنظیم و اجرا می‌شود.


وی تشکیل ستاد اجرایی سند تحول بنیادین و تدوین زیر نظام‌های مربوطه را از اقدامات آموزش و پرورش خواند و تصریح کرد: تهیه نقشه راه و ارائه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی، اجرای 40 راهکار در قالب 99 برنامه اجرایی بخشی از این اقدامات محسوب می‌شود.


فانی اجرای سیاست توسعه مشارکت‌ها را در آموزش و پرورش بسیار مهم عنوان کرد و افزود: کمک به خیرین مدرسه ساز و عقد 21 تفاهمنامه با دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی برای جذب و جلب مشارکت سایر بخش‌ها به آموزش و پرورش انجام شده است.


وی از تأسیس و تجهیز 32 آزمایشگاه نانو در استان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 101 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی به مجموعه پژوهش‌سراها اضافه شده است که می‌تواند پرورش دانش‌آموزان خلاق را در پی داشته باشد.


وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، ایجاد زنگ انشا و گفت‌وگو در برنامه‌های درسی، تقویت شوراهای دانش‌آموزی، اجرای پرسش مهر 15 با موضوع «صرفه‌جویی در مصرف آب»، برگزاری المپیادهای درون مدرسه‌ای با مشارکت بیش از 3.5 میلیون دانش‌آموز، انسداد مبادی بی‌سوادی در مناطق مرزی و افزایش تحت پوشش تحصیلی، ارتقای سطح بهداشت دهان و دندان و برگزاری طرح تعالی مدیریت مدرسه با مشارکت بیش از 5700 مدرسه در سراسر کشور بخشی از اقدامات آموزش و پرورش در یک سال گذشته است که همچنان ادامه دارد.


فانی با ابراز تشکر از رئیس‌جمهوری به خاطر تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان در آخرین جلسه هیات دولت در سال 93 تاکید کرد: امید است که آموزش و پرورش بتواند با گشایش‌های اقتصادی از منابع بیش‌تری در امر تعلیم و تربیت فرزندان این کشور بهره ببرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته