دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسکار فروشنده، سرخطِ اخبار رسانه‌های معتبر دنیا

اهدای جایزه اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان به «اصغرفرهادی» و قرائت بیانیه اصغر فرهادی غایب توسط انوشه انصاری در مراسم اسکار، رنگ و بوی اسکار امسال را هم کاملا سیاسی کرد.
کد خبر : 162558
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، واکنش رسانه های مختلف جهان به این ماجرا را بخوانید:


سیاسی‌ترین اسکار تاریخ

مجله معتبر سرگرمی‌تفریحی «ورایتی» با تیتر «سیاسی‌ترین اسکار تاریخ» نسبت به برنده شدن «اصغر فرهادی» و سخنرانی‌ اعتراضی و کنایه‌های سیاسی برندگان و مجری اسکار، واکنش نشان داد. «ورایتی» نوشت: «ممکن است «دونالد ترامپ» مراسم اسکار را تماشا نکند، اما او در تمام طول شب در این مراسم حاضر بود.»

به‌خاطر یک قانون ضدانسانی

نشریه مشهور آمریکایی «پیپل» امروز نوشت: «کارگردانی ایرانی که در مراسم اسکار شرکت نکرد، در سخنرانی دریافت جایزه‌اش قانون «غیرانسانی» ضدمهاجر «ترامپ» را مورد هجمه قرار داد.» این نشریه در ادامه کلیپی درباره علت حضور نیافتن «فرهادی» در مراسم اسکار ۲۰۱۷ تهیه و در وب سایتش منتشر کرد.

یک لحظه شرم‌آور!

روزنامه گاردین با یک تیتر فوق‌سیاسی و حزب‌گرایانه، لحظه اسکار گرفتنِ اصغر فرهادی را به عنوان لحظه‌ای که باعث شرمساری حزب جمهوری‌خواه شد، دانست.

یک طعنه تلخ

لس‌آنجلس‌تایمز هم با کنایه به حرف‌های اخیر «ترامپ» که برخی رسانه‌ها را به انتشار اخبار کذب متهم کرده بود با یک تیتر جنجالی نوشت: «اخبار دروغ، اسکار را به «اصغر فرهادی» می‌دهد!»

همبستگی علیه ترامپ

پایگاه خبری «ان بی سی» در آمریکا با تیتر «اسکار سیاسی شد!»، پیروزی فرهادی را پیامی از سوی هالیوود به ترامپ خواند و این سیاست ترامپ را سبب ایجاد همبستگی میان همه کاندیداهای بهترین فیلم خارجی امسال اسکار دانست.

سیاست، پررنگ‌تر از هنر

پایگاه خبری اینترنتی «فایننشال اکسپرس» نیز در مطلبی نوشت: «امسال سیاست بیشتر از هنر بر مراسم اسکار سایه افکنده بود. یکی از حواشی اصلی پیش از مراسم امسال اسکار، متحد شدن کارگردانان نامزد بهترین فیلم خارجی علیه ترامپ برای قرائت بیانیه مشترک بود.»

اعتراضی که دیده شد!

خبرگزاری روسی «اسلام نیوز» هم نوشت: «کارگردان ایرانی دریافت کننده اسکار، کارآمد و موثر از ترامپ انتقاد کرد». این خبر گزاری ادامه داد: «فرهادی در پیام خود به آکادمی اسکار، قوانین رئیس جمهوری آمریکا که امکان سفر آزادانه در سطح جهانی را سلب می کند، محکوم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته