دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 17:01

لیبرمن در دولت آینده نتانیاهو شرکت نخواهد کرد

در حالی که رایزنی‌های فشرده نتانیاهو برای تشکیل کابینه جدید ادامه دارد، آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه کنونی رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که در کابینه جدید شرکت نخواهد داشت.
کد خبر : 16255

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آویگدور لیبرمن وزیر خارجه کابینه موقت کنونی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در دولت آتی نتانیاهو شرکت نخواهد کرد.


به گزارش روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، وزیر امور خارجه کابینه موقت کنونی رژیم صهیونیستی که در سال‌های اخیر از همراهان و نزدیکان بنیامین نتانیاهو بوده است،‌ امروز دوشنبه اعلام کرد که در کابینه جدید او شرکت نمی‌کند.


آویگدور لیبرمن گفت: «ما به دولت ملحق نخواهیم شد و به جای وزارتخانه و سهمیه‌بندی‌ها، اصول خود را ترجیح می‌دهیم و انتخاب می‌کنیم».


پیشتر منابع نزدیک به «آویگدور لیبرمن» به پایگاه خبری عبری زبان «ان‌آرجی» گفته بودند که او به «بنیامین نتانیاهو» گفته است، به کابینه ائتلافی نمی‌پیوندد. به گفته آنها، لیبرمن از نحوه انجام مذاکرات ائتلاف ناخرسند است.


نتانیاهو بدون لیبرمن هم می‌تواند کابینه ائتلاف تشکیل دهد اما این امر او را در برابر خواست‌های شرکای ائتلافی خود آسیب‌پذیر می‌سازد. به علاوه، کوچک بودن اکثریت به این معناست که ائتلاف قدرت قانون‌گذاری اندکی دارد و تصویب لایحه‌های جدید برای آن دشوار می‌شود.


به نوشته این پایگاه خبری، ظاهرا لیبرمن از امتیازات نتانیاهو به احزاب ارتدوکس افراطی درباره مسائل مربوط به تغییر مذهب و استخدام در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.


هر دو این مسائل برای حوزه انتخابیه حزب «اسرائیل بیتنا» که متشکل از مهاجران شوروی سابق است، حائز اهمیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته