دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1395 - 16:17

نکات مهم در خرید آجیل و شیرینی عید

کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: شیرینی، آجیل و خوراکی‌‎های مصرفی خود را از مراکز فروش مجاز خریداری کنید.
کد خبر : 162485

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، لیلا مهراندیش با اشاره به ضرورت تغذیه سالم در ایام نوروز افزود: به افراد توصیه می‌شود در خرید شیرینی به بسته‎بندی آن توجه و شیرینی‏‌های تر را حتما در یخچال نگهداری کنند.


وی اظهار کرد: بسته‎بندی‎های شیرینی باید دارای مجوزهای وزارت بهداشت و علامت استاندارد باشد؛ همچنین مشخصات قنادی از جمله نام، نشانی و حتی آرم مخصوص آن قنادی روی بسته‌‏بندی درج شده باشد.هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود از خرید شیرینی از دستفروش‎‌ها به شدت خودداری کنند.


مهراندیش تصریح کرد: آجیل‌هایی که کرم‎زده یا نم و رطوبت داشته باشد برای خرید مناسب نیست و به طور معمول تخمه‌‏هایی که به دست رنگ پس بدهند یا پسته‏‌هایی که بیش از حد قرمز باشند، از نمونه‌های آجیل‏‌های رنگی، نامرغوب و غیربهداشتی است.


کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با وجود اینکه مصرف آجیل‎های بسته‏‎بندی شده و دارای همه علائم تضمین‎کننده سلامت کالا مانند پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا هنوز در فرهنگ خرید شهروندان جا نیفتاده است؛ اما خرید این نوع آجیل، همه ملاک‎های یک خرید مناسب را داراست.


مهراندیش خاطرنشان کرد: مردم باید از تهیه انواع آجیل از دست‌فروش‌‎ها و یا اتومبیل‌‎هایی که داخل آن به عرضه انواع آجیل می‏‌پردازند، خودداری کنند و آجیل‌‎ها را از محل‎‌های مشخص، مراکز آجیل‌‏فروشی ثابت و دارای مجوز آجیل‎‌فروشی و یا قنادی‌‎های دارای مجوز تهیه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته