دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان بنادر:

امور دریایی سازمان بنادر واگذار می شود/ بدنبال خرید بالگرد هستیم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عمده فعالیت‌های حوزه بندری این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است و در تلاش هستیم واگذاری در بخش دریایی نیز توسعه یابد.
کد خبر : 162457

به گزارش گروه اقتصادی آنا از مانا، محمد سعیدنژاد در جمع معاونان دریایی بنادر کشور در بندرعباس اظهار کرد: معاونت دریایی بخش اصلی مأموریت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی را به عهده دارد.


وی ادامه داد: از مجموع 30 کنوانسیون و پروتکلی که سازمان بنادر و دریانوردی عضو آن است، بخش اصلی مربوط به دریا است که در این زمینه‌ها باید تقویت شده و در مأموریت‌های دریایی متمرکز شویم.


معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه در حوزه دریایی وظایف زیادی داریم، گفت: تهیه و اعمال استانداردها یک اصل در حوزه دریایی است که در این بخش باید ابتدا خودمان مقید بوده، دانش آن را داشته باشیم و در زمینه رسیدگی و نظارت‌‌ها تأکید کنیم.


سعیدنژاد با بیان اینکه در بحث ایمنی و محیط‌زیست باید مسئولیت‌های حاکمیتی خودمان را دنبال کنیم، تصریح کرد: پنج هزار و 790 کیلومتر نوار ساحلی شامل جزایر، سواحل شمالی و جنوبی و رودخانه‌های قابل کشتیرانی آمار بسیار بالایی است که باید نسبت به آن حساس باشیم.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایران جزو 20 کشور صاحب ظرفیت به لحاظ کشتیرانی است، گفت: در حال حاضر 15 میلیون تن ظرفیت شناور تحت پرچم ایران داریم که این ظرفیت وظایف ما را سنگین‌تر نیز می‌کند.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین عنوان کرد: نیروی انسانی و توجه به آن جزو سیاست‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی است که برای تقویت آن برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.


معاون وزیر راه‌ و شهرسازی از ایجاد و حمایت دانشگاه‌های مرتبط با نیروی انسانی حوزه دریایی از سوی سازمان بنادر خبر داد و گفت: استانداردسازی مشاغل و تعیین ضوابط و مقررات در این سازمان به عنوان یک برنامه مهم تلقی شده و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.


سعیدنژاد با تاکید براینکه کسانی که در محوطه‌های بندری فعالیت دارند، باید فن و دانش لازم را داشته باشند، گفت: در حوزه‌های دریایی با تفاهم‌نامه‌های داخلی و خارجی در نظر داریم یک هزار نفر را آموزش دهیم.


سعیدنژاد در ادامه سخنانش ضمن اشاره به واگذاری فعالیت‌های دریایی و بندری به بخش خصوصی افزود: برخی تصور می‌کنند که واگذاری امور به بخش خصوصی به منزله رهاسازی امور است که در این مسئله مأموریت و وظیفه خودمان تقویت بخش کنترلی و نظارتی بر این امور است.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عمده فعالیت‌های حوزه بندری این سازمان به بخش خصوصی واگذار شده است و در تلاش هستیم واگذاری در بخش دریایی نیز توسعه یابد.


سعیدنژاد با بیان اینکه در بخش دریایی موضوع جست‌وجو و نجات باید تقویت شود، گفت: خرید شناورهای جست‌وجو و نجات (SAR) جزو برنامه‌های سازمان بنادر است و از سازندگان داخلی و خارجی خریداری می‌شود اما با توجه به اینکه ساخت این شناورها برای نخستین بار در داخل انجام می‌شود، ایمنی شناورها برایمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.


مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خرید بالگرد به صورت مالکیت سازمان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در حوزه جست‌وجو و نجات است که در حال حاضر به صورت اجاره‌ای و طی قراردادهای موجود از بالگرد و هواپیما در موارد مختلف استفاده می‌کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته