دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1393 - 14:38

از تایید بروجردی تا تکذیب افخم/آیا اسرائیل به ایران پیام محرمانه ارسال کرده است؟

رئیس کمیسیون امنیت ملی می‌گوید پیام اسرائیل از طریق کانال رسمی به ایران رسیده است اما سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید هیچ پیغامی محرمانه‌ای از سوی اسرائیل به ایران ارسال نشده است.
کد خبر : 1624

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، از تایید علاالدین بروجردی تا تکذیب مرضیه افخم. رئیس کمیسیون امنیت ملی می‌گوید پیام اسرائیل از طریق کانال رسمی به ایران رسیده است اما سخنگوی وزارت امور خارجه می‌گوید هیچ پیغامی محرمانه‌ای از سوی اسرائیل به ایران ارسال نشده است.


در حالی که رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به قنیطره، از کانالی رسمی اعلام کرد که تصمیم ندارد این ماجرا را ادامه‌دار کند و یا تب آن را بالا ببرد ، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان دریافت هرگونه پیام از رژیم‎صهیونیستی درباره حوادث قنیطره را تکذیب کرد.


علاء‌الدین بروجردی شامگاه یکشنبه در برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا ایران از برخی کشورهای دوست مانند روسیه پیامی از جانب رژیم صهیونیستی برای خودداری از تشدید اوضاع پس از عملیات قنیطره دریافت کرده است، خاطرنشان کرد: ما از یک کانال رسمی این (پیام) را دریافت کردیم، که آنان اظهار علاقه کردند، تصمیم ندارند این ماجرا را ادامه­‌دار کنند و یا تب آن را بالا ببرند، بنابراین انتظار دارند که طرف مقابل به همین صورت عمل کند.


بروجردی در ادامه با بیان اینکه «این پیام از یک کانال رسمی به یک مقام مسؤول در وزارت خارجه ما منعکس شده است»، توضیح داد که البته منظور من روسیه نیست، اما یک کانال رسمی است که این امر را از طریق وزارت امور خارجه به ما منتقل کردند.


اما مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با تکذیب دریافت «هرگونه پیام از رژیم صهیونیستی درباره حوادث قنیطره برای خودداری از تشدید اوضاع اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گونه پیام رسمی یا غیررسمی از رژیم نامشروع صهیونیستی دریافت نکرده است. نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لبنان پیش از این در گفت‌وگو با معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، از کشورمان برای برقراری آتش‌بس درجنوب لبنان درخواست کمک کرده بود.


۲۸ دی ماه در پی حمله یک بالگرد اسرائیلی به کاروانی متشکل از برخی اعضای حزب الله لبنان در منطقه «قنیطره» سوریه، سرتیپ محمد علی الله دادی همراه با تعدادی از اعضای حزب‌الله به شهادت رسید.


بر اساس آنچه روابط عمومی سپاه پاسداران در پیش شهادت سردار الله دادی اعلام کرد او به عنوان «مستشار نظامی برای کمک به دولت و ملت سوریه در مقابله با تروریست‌های تفکیری- سلفی» به سوریه اعزام شده بود که مورد حمله بالگردهای اسرائیلی قرار گرفته و به شهادت رسید.


این اقدام اسرائیل به شدت از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی ایران محکوم شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته