دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 16:24
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

سن 70 درصد خانه‌های تهران زیر 35 سال است/ از امروز با ساخت و ساز اصولی تلفات حوادث را کمتر کنیم

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: عمر ساخت 60 تا 70 درصد واحدهای مسکونی در تهران کمتر از 35 سال است و آسیب‌پذیری این واحدها در هنگام بروز حوادث طبیعی مثل زلزله به دلیل ساخت و ساز ضعیف بالا است.
کد خبر : 16239

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، اسماعیل نجار روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی کاهش خطر پذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری گفت: باید از امروز ساخت و ساز درست و اصولی را دنبال کنیم و با آموزش همگانی و انجام اقدامات پیشگیرانه خسارات و تلفات ناشی از بروز حوادث طبیعی از جمله زلزله در شهرها را به حداقل برسانیم.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین بر ضرورت نظارت بر ساخت و سازها و استفاده از علم روز برای کاهش تلفات انسانی در حوادث طبیعی تاکید کرد.


نجار اظهار داشت: نظارت دقیق و علمی سازمان نظام مهندسی کشور و تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استفاده درست از آن در ساخت و ساز بناها و توسعه صنعت بیمه در کنار آموزش‌های همگانی می‌تواند به کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله کمک کند.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با بیان اینکه 5 درصد اعتبارات کشور برای اجرای طرح‌های مقابله با بحران‌ها در کشور اختصاص دارد، افزود: 3 درصد از این مبلغ صرف اجرای طرح‌های پیشگیری و 2 درصد نیز برای مقابله با اینگونه حوادث هزینه می‌شود.


در کنفرانس بین‌المللی کاهش خطر پذیری و مدیریت بحران در مناطق شهری، نمایندگان و مسئولان هلال احمر و صلیب سرخ کشورهای مختلف جهان به بحث و تبادل نظر و انتقال تجربیات خود در زمینه چگونگی مقابله با حوادث و بحران‌های طبیعی می‌پردازند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته