دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1395 - 11:56
نظرسنجی‌های جدید:

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری جدید فرانسه می‌شود

بنا به دو نظرسنجی جدید درباره انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون، نامزد مستقل چپ‌گرا به راحتی مارین لوپن، نامزد افراطی راست‌گرا را شکست داده و رئیس‌جمهوری فرانسه خواهد شد.
کد خبر : 162358

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت ایندیپندنت، نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد اعلام ائتلاف میان ماکرون با فرانسوا بایرو نامزد میانه‌رو توانسته ماکرون را در نظرسنجی‌ها بسیار جلو ببرد.


نظر سنجی ادوکسا نشان می‌دهد که ماکرون 39 ساله و وزیر سابق اقتصاد بدون حمایت هیچ یک از احزاب سیاسی سنتی توان شکست لوپن را دارد. این نظر سنجی‌ها می‌گوید که ماکرون با 61 درصد در مقابل 39 درصد آرای لوپن، برنده انتخابات فرانسه است.


انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در دو دور برگزار شده و در دور نخست همه نامزدها با یکدیگر رقابت می‌کنند. دو نفر نخست دور اول، به دور دوم انتخابات راه پیدا می‌کنند.


نظرسنجی دیگر که از سوی فیگارو برگزارشده است، از پیروزی ماکرون با 58 درصد در مقابل 42 درصد آرای لوپن خبر می‌دهد.


هر دو نظر سنجی نشان می‌دهد که لوپن راست‌گرا که سیاست‌هایی علیه پناهجویی و اتحادیه اروپا دارد در دور نخست 27 درصد آرا را به دست می‌آورد.


ماکرون با 25 درصد دوم و فرانسوا فیون نامزد حرب جمهوری‌خواه 19 درصد آرا را به دست می‌آورد.


همچنین بنا به این نظرسنجی‌ها، بنوا آمون، نامزد حزب حاکم سوسیالیست با 13 درصد در رتبه چهارم قرار خواهد گرفت. ژان لوک ملانشو، نامزد حزب کمونیست نیز با 12 درصد آرا در رتبه پنجم قرار خواهد گرفت. اخبار جدید از مذاکرات میان امون و ملانشو برای رسیدن به یک ائتلاف خبر می‌دهد.


تا پیش از این، فرانسوا فیون به عنوان جدی‌ترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال جاری فرانسه به شمار می‌آمد اما انتشار برخی اخبار از رسوایی مالی همسرش، فیون را از صدرنظر سنجی‌ها بسیار دور کرده است.


عملکرد انتقاد آمیز فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه نیز باعث شده که آمون، هم‌حزبی وی از بخت کمی پیروزی برخوردار باشد.


به گزارش آنا، تقریبا تا دو سال پیش کسی نام ماکرون را نشنیده بود اما ورودش به کابینه فرانسوا اولاند به عنوان وزیر اقتصاد و سپس استعفا از این سمت به دلیل اعتراض به سیاست‌های اولاند نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. سخنرانی‌های پرشور او یکی از عوامل شهرت ماکرون است. همین تلاش ها باعث شده تا رسانه‌ها به او لقب «مرد کامل» را بدهند.


در میان سخنرانی‌های ماکرون نیز موضع‌گیری مستقیمی درباره ایران مشاهده نمی‌شود. کم‌تر فرصتی وجود داشته که مواضع ماکرون در زمینه سیاست داخلی و خارجی شفاف‌تر شود به همین دلیل هنوز مشخص نیست که ماکرون دقیقا چه نوع تعامل و رفتاری با ایران خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته