دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 15:39

پای داعش به آمریکا رسید/ داعش مسئولیت حمله تگزاس را بر عهده گرفت

سازمان نظارت بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تروریستی اعلام کرد: گروه تروریستی «داعش» مسئولیت تیراندازی در شهر «گارلند» ایالت تگزاس را برعهده گرفته است.
کد خبر : 16219

به گزارش خبرگزاری آنا، سازمان نظارت بر پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تروریستی اعلام کرد که فردی به نام «ابوحسین البریتانی» در پیام‌های توئیتری خود اعلام کرده که توسط دو تن از هواداران داعش در تیراندازی دست داشته است.


این شهروند انگلیس با نام اصلی جنید از اعضای داعش، در پستی اعلام کرد: دو تن از همراهان ما در نمایشگاهی هنری در تگزاس آتش گشودند.


شب گذشته نزدیک محل برگزاری یک کنفرانس که در آن کاریکاتورهای موهن ضد اسلامی، دو فرد مسلح اقدام به تیراندازی کردند.



به گفته مقامات پلیس هنگام تیراندازی نزدیک این محل، حدود ۲۰۰ نفر در این کنفرانس حضور داشتند.


پلیس ایالت تگزاس در جنوب آمریکا اعلام کرد: دو فرد مسلح در تیراندازی مقابل مرکز کِرتیس کالوِل کشته شدند، و یک نیروی پلیس نیز زخمی شد.


پلیس تگزاس اذعان کرد که این حمله هنگامی صورت گرفت که مسابقه کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام(ص) در مرکز کرتیس کالول برگزار می‌شد، و «گرت فیلدرز» کاریکاتوریست هلندی ضد اسلام به این مسابقه دعوت شده بود.


مرکز موسوم به «طرح آمریکایی آزادی بیان (AFDI)» این مسابقه توهین‌آمیز را برگزار کرد. پلیس تگزاس همچنین یک خودرو را توقیف کرده است و درباره احتمال وجود مواد منفجره در این خودرو تحقیق می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته