دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 15:09

قیمت بلیت مترو 14 درصد افزایش یافت

افزایش 14 درصدی قیمت بلیت مترو در جلسه امروز شورای شهر تهران به تصویب رسید.
کد خبر : 162131

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سی و سومین جلسه شورا بررسی لایحه "تعیین قیمت بلیت مترو تهران در سال 1396" در دستور جلسه قرار گرفت.
در ابتدای بررسی این لایحه علیرضا دبیر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: همان‌طور که همه مستحضر هستند بهای بلیت مترو به صورت مساوی توسط مردم، دولت و شهرداری باید پرداخت شود بدین صورت که سهم هر کدام 33 درصد است.
وی ادامه داد: با این اوصاف آنچه که تا امروز از سوی شهروندان پرداخت شده تنها 20 درصد از 33 درصد مقرر بوده ولی با این حال تصمیم شورا بر آن بوده که قیمت بلیت مترو افزایش چشمگیری نداشته باشد.
دبیر گفت: پیشنهاد شهرداری بهای 2400 تومانی برای بلیت مترو بوده که ما با آن مخالفت کردیم و لذا قیمت بلیت مترو برای بلیتهای تک سفره با افزایش 14 درصدی مواجه خواهد شد یعنی از 700 تومان به 800 تومان تغییر قیمت پیدا می‌کند.
دبیر در بخشی دیگر از سخنان خود اضافه کرد: شورا تا به حال حمایت‌های خود از مترو را به هر نحوی که بوده انجام داده همچنان که بودجه 146 میلیاردی برای اورهال قطار‌ها را به بیش از 200 میلیارد تومان افزایش داده و یا سهمی بالغ بر هزار میلیارد تومان برای شرکت بهره برداری مترو در بودجه در نظر گرفته است اما باید توجه داشت که همه نیاز شهر مترو نیست و شهر نیاز های دیگر هم دارد.
در ادامه جلسه مهدی چمران، رئیس شورا یاسلامی شهر تهران گفت: به یقین اگر بهای بلیت مترو واقعی باشد قیمتش بسیار بیشتر از آن چیزی خواهد بود که ما تعیین کردیم و فاصله بسیاری را شاهد خواهیم بود. با این حال باید شرایط اقتصادی مردم را نیز مورد توجه قرار داد هر چند که سهم یک سوم هم از مردم گرفته نمی شود و دولت هم سهم خود در بهای بلیت مترو را نمی پردازد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: با این وجود باید تعیین بهای بلیت با یک شیب ملایم صورت پذیرد و به یکباره نباشد چرا که در غیر این صورت همان روندی را شاهد خواهیم بود که در افزایش یک باره بهای بنزین مشاهده کردیم و تبعات و مشکلات آن همچنان باقی است.
در پایان اظهارات اعضا موضوع به رای گذاشته شده که اعضا با اکثریت آرا با افزایش 14 درصدی قیمت بلیت مترو موافقت کردند.
همچنین بر اساس تصویب شورا تمامی حمایت‌های گذشته از دانشجویان، دانش آموزان و سالمندان و جانبازان که در سال‌های گذشته برقرار بوده به قوت خود باقی خواهد ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته