دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

همایون اسعدیان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما شد

همایون اسعدیان به عنوان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما معرفی شد.
کد خبر : 16213

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی خانه سینما، آتیلا پسیانی سخنگوی هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد، هیات مدیره جامعه اصناف سینمای ایران به اتفاق آراء همایون اسعدیان را به عنوان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما برگزیدند.


وی افزود به زودی مدیر اجرایی جشن و همچنین شورای سیاستگذاری جشن هفدهم نیز تعیین و اعلام خواهد شد.


همایون اسعدیان در سال ۱۳۳۷ در اصفهان به دنیا آمد. فعالیت هنری را از سال ۱۳۵۳ با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با شرکت در کلاس‌های آموزش فیلمسازی و ساختن فیلم‌های ۸ میلی‌متری آغاز کرد. در سال ۱۳۵۷ به دانشکده هنرهای دراماتیک وارد شد و به تحصیل در رشته سینما پرداخت. پس از انقلاب فرهنگی موفق به ادامه تحصیل نشد. او فعالیت در سینمای حرفه‌ای را با عکاسی فیلم «دبیرستان» آغاز کرد و نخستین فیلم خود «نیش» را در سال ۱۳۷۳ کارگردانی کرد. فیلم «طلا و مس» با پرداختی زیبا و ساده اما تاثیرگذار، فیلمی پویا و تامل برانگیز در کارنامه فیلمسازی او است.


از آثار وی در مقام کارگردان می‌توان به «بوسیدن روی ماه» (۱۳۹۰)، «ده رقمی» (۱۳۸۷)، «طلا و مس» (۱۳۸۷)، «آخر بازی» (۱۳۷۹)، «شوخی» (۱۳۷۸)، «شب روباه» (۱۳۷۵)، «مرد آفتابی» (۱۳۷۴)، «نیش» (۱۳۷۳) و به عنوان تهیه‌کننده در فیلم‌های «بوفالو» (۱۳۹۳) و «سعادت آباد» (۱۳۸۹) اشاره کرد.


اسعدیان علاوه بر این در آثار متعددی به عنوان برنامه‌ریز، دستیار کارگردان، مشاور کارگردان، سرمایه‌گذار، نویسنده، مشاور تولید و عکاس نیز حضور داشته است.


جالب توجه است که این انتصاب در شرایطی صورت گرفته که با گذشت حدود 20 روز از پایان مهلت قانونی انتخاب مدیرعامل خانه سینما، هنوز این انتخاب انجام نشده و خانه سینما در شرایطی دبیر جشن سالانه را معرفی کرده است که مدیرعامل ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته