دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 12:18
مدیرعامل سابق تراکتورسازی:

آجرلو بهتر است خودش صحبت کند نه اینکه دیگران جایش حرف بزنند/ قلعه‌نویی شد «پاشا» و ما شدیم «آدم بده»

سعید عباسی گفت: باشگاه تراکتورسازی از زمانی به مشکل برخورد که آقایان جواب خارجی‌ها را ندادند.
کد خبر : 162023

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، باشگاه تراکتورسازی تبریز که در این فصل یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی به حساب می‌آید با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. مشکل اصلی تراکتوری‌ها به شکایت بازیکنان خارجی این تیم برمی‌گردد که باعث شد تا این تیم از پنجره نقل و انتقالات زمستان محروم شود و همچنین خطر کسر امتیاز نیز این تیم را تهدید کند. مشکلاتی که آجرلو مدیرعامل فعلی تراکتورسازی زیر بارش نمی‌رود و آن را به گردن مدیران قبلی این باشگاه انداخته است.


سعید عباسی مدیر عامل سابق تراکتورسازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مشکلات فعلی تراکتورسازی که از نظر آجرلو مقصر اصلی مدیران قبلی این باشگاه هستند گفت: «یک زمانی نتایج تیم به نحوی است که افراد نمی‌توانند بخاطر شرایط تیم صحبت‌های خودشان را بازگو کنند. در حال حاضر هم نتایج تراکتورسازی به گونه‌ای است که حرف زدن در مورد مسائل مدیریتی و مشکلات باشگاه برای تیم سم است. من هم دنبال حاشیه نیستم اما اگر کسی در صحبت‌هایش اسم من را بیاورد، اسناد زیادی دارم تا جواب ادعاهای مطرح شده را بدهیم.»


وی ادامه داد: «زمانی که من باشگاه را تحویل گرفتم به صورت قانونی کارها انجام شد. همه باشگاه‌ها شرکت فرهنگی- ورزشی هستند که باید از قانون تجارت تبعیت کنند. در حال حاضر تراکتورسازی یک شرکت فرهنگی-ورزشی است و یک تیم محلی نیست که بخواهند به روش دیگری مدیریتش کنند. در زمان مدیریتم در تراکتور نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا ممیزی باشگاه را بررسی کرد و اگر مشکلی داشت که AFC به ما مجوز نمی‌داد.»


عباسی افزود: «الان آقایان می‌گویند که خرابه تحویل گرفتند، در حالی که ما وقتی می‌خواستیم از باشگاه برویم با 25 بازیکن داخلی و چند بازیکن خارجی تسویه حساب کردیم. اگر ما بگوییم خرابه تحویل گرفتیم حرف بیراهی نزدیم. در حال حاضر مدیریت باشگاه دارد به صورت محلی اداره می‌شود و حدود 8-9 ماه است که یک جلسه هیات مدیره برگزار نشده است. ما از سال 89 تا 92 تمام مالیات‌های باشگاه را پرداخت کردیم. مردم عادی این اعداد و ارقام را سردر نمی‌آورند ولی یک آدم متخصص می‌داند که چه مشکل بزرگی را حل کردیم. در زمان ما بازیکنان و مربیانی مثل «تونی»، «عیسی آندوی»، «گنزالس» و همین طور بازیکنان داخلی مانند آل نعمه و تیموریان با باشگاه تسویه حساب کردند. مبلغ این بازیکنان و مربیان کم نبود. چطور در زمان ما این مشکلات پیش نیامد.»


مدیرعامل سابق تراکتورسازی بیان کرد: «الان آقایان می‌گویند آجرلو نگذاشت که 18 امتیاز از تراکتورسازی کم شود. اگر اینطوری است ما هم اجازه ندادیم 60 امتیاز از تراکتورسازی کم شود. آجرلو بهتر است خودش صحبت کند نه اینکه برخی از افراد به جای او صحبت کنند. من اواخر مهر ماه به آقایان گفتم تیم با این روش مدیریتی نابود می‌شود اما دوستان گفتند فعلا تیم در حال نتیجه‌گیری است و بهتر است صحبت حاشیه‌ای مطرح نشود، اما این کارها تیم را به نابودی می‌کشاند. زمانی که تیم را از ما تحویل گرفتند هیچ سند و مدرکی از ما نخواستند. من دو سال در تبریز از جان مایه گذاشتم و به من می‌گفتند مدیر پروازی در حالی که روزی که آجرلو قصد داشت شروع کار کند با یک عده لیدر که مسئله‌دار بودند بدون اجازه به اتاق کار من رفتند و عکس یادگاری گرفتند. این کارها دور از انسانیت است. در حالی که من همه مدارک را آماده کردم که در یک جلسه به مدیر جدید تحویل دهم.»


وی افزود: «باشگاه زمانی به مشکل برخورد که آقایان جواب خارجی‌ها را ندادند و بازیکنان خارجی برای حل مشکل خودشان به من زنگ می زدند. من هم به این بازیکنان گفتم مدیریت باشگاه عوض شده و آنها هم می‌گفتند مدیریت جدید جواب ما را نمی‌دهد. مشکل از زمانی شروع شد که هیچ‌کس از مدیران جدید نخواستند که ما اسناد دوره‌های گذشته را در اختیارشان بگذاریم. من با گرفتن بازیکن سرباز در تیم صرفه‌جویی کردم، بازیکن سربازی که در زمان ما قیمتشان به 15 میلیارد می‌رسید. در زمان ما می‌گفتند باید از بازیکنان بومی در تراکتورسازی استفاده شود اما الان چند بازیکن این تیم بومی تبریز هستند؟»


عباسی افزود: «مشکلات حال حاضر باشگاه از زمان من نبود چون در دوران مدیریت من باشگاه به صورت قانونی اداره می‌شد. چه کسی با 3090 قرارداد امضا کرد؟ من سه ماه دنبال اسپانسری 3090 بودم و سرانجام موفق شدم کار را تمام کنم. چه کسی قلعه‌نویی را به تراکتورسازی آورد؟ من در تهران به رستورانش رفتم و از او خواستم که به تراکتورسازی بیاید. حالا قلعه‌نویی شد «پاشا» و ما شدیم «آدم بده»؟ زمانی که تیم را تحویل دادیم مبلغی را برای تسویه حساب بازیکنان کنار گذاشتیم و اعتقاد داشتیم که این پول برای تسویه حساب بازیکنان پرداخت شود و مدیران جدید از صفر شروع کنند، اما متاسفانه این کار انجام نشد.»


مدیرعامل سابق تراکتورسازی در پایان گفت: «من برای تمام صحبت‌هایم سند و مدرک دارم و هر موقع هم بخواهند اسناد را ارائه می‌کنم که آقایان بدانند در زمان مدیریت من هیچ‌کاری غیرقانونی انجام نشده‌ است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب