دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 15:53
در جمع دانشگاهیان واحد زرند

یاسر هاشمی: خطر کاهش نخبه‌پروری را جدی بگیریم/ قدم‌های محکم دانشگاه آزاد برای تولید ثروت انسانی

رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم برنامه‌های تجلیل و قدردانی از نخبگان و بزرگان خاطرنشان کرد که باید خطر کاهش نخبه و نخبه پروری در کشور را نیز جدی بگیریم؛ دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به منابع عظیمی که در اختیار دارد قادر است برای تولید ثروت انسانی قدم‌های بلند و محکمی بردارد.
کد خبر : 16202

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مهندس یاسر هاشمی رفسنجانی با حضور در جمع دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی زرند با تسلیت وفات حضرت زینب کبری (س) هفته بزرگداشت مقام معلم را پاس داشت و گفت: فرهنگ دینی، اسلامی و قرآنی ما وظیفه تجلیل از اساتید و معلمان را به دوش ما نهاده است تا جایی که امیر مومنان علی (ع) می‌فرمایند: هر کس کلمه‌ای به من بیاموزد مرا بنده خود ساخته است.


رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به بخشی از زندگی استاد شهید مرتضی مطهری سوابق علمی این استاد ارجمند را یکی از اسناد پرافتخار جهان اسلام دانست و تاکید کرد: که وظیفه همه ماست که در راه انتشار آن گام برداریم.



وی اظهار کرد: شهید ثانی می‌گوید در هنرمندی خداوند متعال همین بس که علم و دانش را به بشر ارزانی داشته و همه سرمایه‌هایی که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است هیچ کدام جایگاه و ارزش علم و دانش را پیدا نکرده است تا جایی که بعد از آفرینش انسان مقام معلم دارای جایگاهی ویژه و والایی است.


رئیس دفتر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: نگاه به سرمایه انسانی برای رشد و تعالی جامعه و ارتقا و بقای سازمان با نگاه سنتی گذشته که توجهش به سمت نیروی کار، سرمایه و زمین بود تغییر کرده و امروز به سلامت نفس، خلاقیت و دانش روح تازه‌ای به این مقوله یعنی نیروی کار داده است تا جایی که آموزش عمومی تنها‌ترین راه توسعه اجتماعی است که به دست توانمند معلمان و اساتید نقش موثری در تربیت نیروی انسانی خواهد بود.








هاشمی: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به منابع عظیمی که در اختیار دارد قادر است برای تولید ثروت انسانی قدم‌های بلند و محکمی بردارد و یکی از این گام‌ها پیدا کردن دغدغه‌های مردم ایران اسلامی و یافتن راه کار و چاره برای آنها است که یکی از آن‌ها همین مساله بحران آب استان کرمان و راه حل برای مشکل ریزگردهایی که امروز به یکی از مشکلات اساسی کشور تبدیل شده است

هاشمی اظهار کرد: برنامه‌های دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی که به تصویب و تائید هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز رسیده تقویت بنیه علمی و رشد کیفی دانشگاه است، چرا که همه این اعتقاد را دارند که منابع انسانی دانشگاه یعنی کارکنان خدوم، استادان فرهیخته و دانشجویان گرانقدرمان باید به نقطه‌ای از توانمندی برسند که الگوی کاملی برای سایر مراکز علمی و دانشگاهی باشند و این برنامه‌ها در راستای ایجاد فضای باز و بانشاط برای حضور کامل استادان ما، ایجاد محیطی استاندارد برای فعالیت‌های علمی دانشجویان عزیز این دانشگاه و توجه به رشد و فعالیت بیشتر کارکنان تلاشگر در همه عرصه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی تدوین، تنظیم و ارائه شده است.


وی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به منابع عظیمی که در اختیار دارد قادر است برای تولید ثروت انسانی قدم‌های بلند و محکمی بردارد و یکی از این گام‌ها پیدا کردن دغدغه‌های مردم ایران اسلامی و یافتن راه کار و چاره برای آنها است که یکی از آن‌ها همین مساله بحران آب استان کرمان و راه حل برای مشکل ریزگردهایی که امروز به یکی از مشکلات اساسی کشور تبدیل شده است.


هاشمی با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم، استاد آل طه که بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی زرند هم بود را جزء سرمایه‌های بزرگ این سرزمین برشمرد که امروز به خوبی در این مراسم از حضور و تلاش هایش قدردانی شد. وی افزود: امیدوارم این برنامه‌ها ادامه پیدا کند و خطر کاهش نخبه و نخبه پروری در کشور را نیز جدی بگیریم.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند هم با پاسداشت مقام معلم و تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری (س) گفت: همه تلاش‌هایی که در طول سالیان گذشته برای مشارکت مردم در حوزه علم و دانش و هزینه برای کسب آن صورت گرفته است تا سرمایه‌های انسانی این مرز و بوم در همین سرزمین حفظ شده و برای سربلندی همین آب و خاک هزینه شود.


دکتر کاظم نعمت الله‌زاده ماهانی با توجه به تلاش‌های آیت الله هاشمی رفسنجانی در راه اندازی این مجموعه عظیم علمی، فرهنگی که اگر حمایت معنوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام (ره) از آن نبود، اظهار کرد: همه شمع‌هایی که بدست مبارک ایشان در جای جای این سرزمین روشن شده است امروز به فانوس‌های روشن مبدل شده است که هیچ تندبادی قادر به خاموشی آن نیست و مردم آگاه ایران اسلامی بخوبی آن را درک کرده و قدردان آن خواهند بود.


ماهانی با توجه به تاریخچه این واحد دانشگاه تصریح کرد: مردم زرند به خوبی این نعمت را شناخته‌اند و قدردان تلاش‌ها و مساعی دانشی مرد این شهر هستند که با چه مشقتی راه ادامه تحصیل و طی مدارج عالی را برای فرزندانشان فراهم کرده هستند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته