دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 ارديبهشت 1394 - 08:22

دکل‌های حفاری میدان آزادگان جنوبی افزایش می‌یابد

مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی با بیان اینکه هم‌ اکنون 7 دکل در میدان آزادگان جنوبی فعال است، از افزایش تعداد دکل‌ها در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 16200

منوچهر اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصای خبرگزاری آنا درباره پیشرفت پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته حفر 40 حلقه چاه در دستور کار شرکت ملی حفاری ایران قرار گرفت و از این تعداد حفر 7 حلقه چاه انجام شد که از این تعداد، حفر 3 حلقه آن تکمیل شده‌است.


وی افزود: حفاری 4 حلقه چاه نیز در مراحل پایانی است و حفر 6 حلقه چاه دیگر نیز آغاز شده‌است.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه همزمان با حفاری این 40 حلقه چاه تعمیر 2 حلقه چاه دیگر نیز در حال انجام است، گفت: با تکمیل این 2 حلقه چاه و 2 حلقه چاه از پیش ساخته در این میدان، تعداد چاه‌های ساخته‌شده این شرکت در این میدان به عدد 44 خواهد رسید.


مدیر پروژه حفاری میدان آزادگان جنوبی تصریح کرد: هم‌ اکنون ٧ دکل حفاری شرکت ملی حفاری ایران در موقعیت این میدان مستقر و در مدار عملیات است که استقرار این تعداد دکل در یک میدان از بدو تأسیس شرکت ملی حفاری تا کنون در این شرکت سابقه نداشته است.


به گزارش آنا، طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی که از میدان‌های مشترک است در دو فاز تعریف شده است که در فاز نخست با حفر ١٨۵ حلقه چاه، تولید٣٢٠ هزار بشکه نفت در روز و ١٩٧ میلیون فوت مکعب گاز را در برنامه دارد. در فاز دوم نیز تولید این میدان به روزانه ۶٠٠ هزار بشکه نفت افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته