دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 12:07
در گفت‌و‌گو با آنا؛

مربی تیم ملی وزنه‌برداری: تیم بزرگسالان در جام فجر استراحت می‌کند/ تعیین تکلیف نهایی رستمی برعهده فدراسیون است

مربی تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان گفت: با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیایی و بازی های کشورهای اسلامی را پیش رو داریم تصمیم گرفتیم تیم ملی بزرگسالان در جام فجر شرکت نکند.
کد خبر : 161996

وحید ربیعی مربی تیم‌ملی وزنه برداری بزرگسالان در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره آخرین وضعیت تیم ملی وزنه‌برداری گفت: «‌شرایط خوبی در اردوی تیم ملی برقرار است. مسابقات لیگ هفته پیش به پایان رسید و ملی پوشان هم آمادگی خوبی دارند. با توجه به فشردگی مسابقات لیگ و عدم حضور وزنه‌برداران ملی‌پوش در اردوی تیم ملی تصمیم بر آن شد که در مسابقات جام فجر تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان حضور نداشته باشد و از وزنه‌برداران تیم جوانان در این رقابت ها استفاده کنیم.»


وی افزود: «‌به همین دلیل با کادر فنی تیم جوانان صحبت کردیم و آنها هم موافقت خود را اعلام کردند. به طور حتم میدان دادن به جوانان برای حضور در مسابقات بین المللی انگیزه آنها را دوچندان می‌کند و وزنه‌برداران ما می‌توانند با حریفان خارجی خود رقابت کنند که همین موضوع در بالا رفتن اعتماد به نفس آنها موثر خواهد بود. حضور در این مسابقات تجربه بین‌المللی ورزشکاران جوان را بیش‌تر می‌کند و در این شرایط نیاز بود این تصمیم گرفته شود.»


ربیعی با بیان اینکه سال 2017 برای تیم ملی وزنه‌برداری بزرگسالان سال شلوغی است، اظهار کرد: «ما امسال مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای آسیایی را پیش‌رو داریم و به طور حتم اگر تیم ملی بزرگسالان در رقابت‌های جام فجر شرکت می‌کرد وزنه‌برداران زیر بار تمرینات پرفشار می‌رفتند و دیگر نمی‌توانستند خودشان را برای مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین بازی‌های آسیایی آماده کنند. علاوه بر این دو رقابت، مسابقات قهرمانی جهانی را هم پیش رو داریم و وزنه‌برداران باید شرایط خوبی داشته باشند تا با آمادگی کامل در ین رقابت‌ها بر روی تخته بروند.»


وی در پاسخ به اینکه حضور تیم‌ملی بزرگسالان در مسابقات جام فجر که به میزبانی کشورمان قرار است برگزار شود به اعتبار این رقابت‌ها نمی‌افزود، عنوان کرد: «‌دو تیم از ایران در این رقابت‌ها شرکت می‌کند ضمن اینکه جوانانی که قرار است در این رقابت ها حضور داشته باشند از وزنه برداران خوب و کارآمد هستند. ما در این رقابت ها از تیم ملی جوانان و دو تیم ملی حفاری و مناطق نفت خیز استفاده می کنیم که همه آنها رزومه قابل قبولی دارند. به هر روی اولویت اصلی برای تیم ملی بزرگسالان مسابقات قهرمانی آسیایی و بازی های آسیایی و جهانی است و باید برای این سه تورنمنت مهم شرایط را فراهم کنیم.»


وی همچنین در مورد وضعیت آمادگی وزنه‌برداران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی عنوان کرد: «برای مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیا شرایط خوب است اما برای مسابقات قهرمانی جهان باید در برخی اوزان بهتر عمل کنیم. تیم ما به طور کلی در سبک وزن ضعیف است اما در اوزان سنگین وزن شرایط خوبی داریم و به همین دلیل در مسابقات قهرمانی آسیا از این بابت مشکلی نداریم. تا مسابقات جهانی هم فرصت داریم و نقاط ضعف خود را برطرف می کنیم.»


مربی تیم ملی وزنه برداری همچنین در پایان به آخرین وضعیت کیانوش رستمی اشاره کرد و گفت: «کادر فنی او را به اردوی تیم ملی دعوت کرد اما رستمی در اردوهای تیم ملی شرکت نکرد. تصمیم‌گیری در مورد وضعیت رستمی به ما مربوط نمی‌شود و فدراسیون باید در مورد او تصمیم گیری کند. او با توجه به اینکه برای بازی‌های کشور‌های اسلامی هم فرصت کمی برای آماده سازی داشت تصمیم گرفته شد که در این رقابت‌ها شرکت نکند البته پیش تر هم خودش گفته بود که قصد ندارد در این مسابقات شرکت کند. به هر حال من در مورد شرایط او اطلاعی ندارم و فدراسیون پیگیر این موضوع است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته