معاون شهردار تهران: ظرفیت متروی کرج اشباع شده است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مازیار حسینی افزود: جلسه شورای ترافیک شهر تهران به عنوان ظرفیتی قانونی که مصوبات لازم الاجرای آن میتواند در بهبود ترافیک مثمرثمر باشد، با حضور شهردار محترم تهران برگزار شد که در این جلسه، مدل سازی 24 ساعته جریان ترافیک پایتخت به صورت نیم ساعت به نیم ساعت ارائه و مشخص شد که به دلیل اشباع شبکه معابر، کوچکترین تاخیر میتواند به تاخیرهای بزرگتری منجر شود.
وی با تاکید بر این که در مدل ارائه شده، مشخص شد که کانونهای اصلی ترافیک تهران کجاست و ترافیک صبحگاهی پایتخت عمدتا از غرب و جنوب غرب تهران شروع میشود و به اصطلاح استارت میخورد، اعلام کرد: اصولا مسائل کلان شهرها، بدون توجه به محیط پیرامونی آنها قابل بررسی نیست و حل مشکلات تهران نیز بدون رفع معضلات شهرهای دور و بر ممکن نیست.
تهران را باید «تهران بزرگ» بنامیم
معاون شهردار تهران با اشاره به این که شهرها و شهرکهای اطراف تهران از جمعیت فوق العادهای برخوردار هستند و از این رو، تهران را باید «تهران بزرگ» بنامیم، اظهار کرد: از یک سو، کلان شهر کرج با 3 میلیون نفر جمعیت به عنوان دومین شهر بزرگ کشور، دیوار به دیوار تهران قرار دارد و از سوی دیگر، شمیران در شمال و ری در جنوب شهر، جزو مناطق 22 گانه تهران هستند.
حسینی با بیان این که شهر پردیس در شمال شرق تهران حدود 500 هزار نفر و اسلام شهر در جنوب غرب تهران نیز حدود 500 هزار نفر جمعیت دارند، تصریح کرد: از هر یک از این شهرها، روزانه 300 تا 350 هزار رفت و آمد به تهران انجام میشود که برای نمونه، با اجرای 9 کیلومتر مترو تا اسلام شهر، میتوانیم روزی 300 هزار سفر را به وسیله مترو جا به جا کنیم.
وی با تاکید بر این که شهر قدس(قلعه حسن خان)، رباط کریم، اندیشه، شهریار، مارلیک و ورامین، از جمله شهرها و شهرکهایی هستند که به تهران وابستهاند و ساکنان آنها هر روز به تهران رفت و آمد میکنند، اضافه کرد: در این میان، تنها شهر کرج از طریق خط 5 مترو به تهران متصل شده اما واقعیت این است که ظرفیت این خط نیز سالهاست اشباع شده است.
انتهای پیام/