دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 اسفند 1395 - 11:33

کسب رتبه چهارم وب سایت واحد نجف‌آباد در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور

وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد جامع مستقل نجف آباد در رتبه بندی جدید موسسه سایبرمتریک اسپانیا رتبه چهارم در میان دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور را به خود اختصاص داد.
کد خبر : 161960

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، رئیس واحد نجف آباد در این باره گفت: «رتبه بندی وبومتریک شاخصی است برای رتبه بندی وب سایت‌های دانشگاه‌ها و مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی سراسر دنیا که توسط آزمایشگاه سایبرمتریک (CINDOC) واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا تهیه شده است. پایگاه وبومتریک در هر سال دو بار، 8هزار دانشگاه دنیا را بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب تحلیل می کند.»


دکتر مهران مجلسی خاطرنشان کرد: «رتبه بندی وبومتریک متشکل از یک پایگاه داده شامل 15هزار دانشگاه و بیش از 5هزارموسسه و مرکز تحقیقاتی است. 8هزار دانشگاه اول در رتبه بندی وبومتریک مشخص شده و دانشگاه های دیگر نیز در رتبه بندی محلی و جزئی تر آمده است.»


مجلسی در باره پیشینه و نحوه رتبه بندی این شاخص گفت: «وبومتریکس اولین بار در سال ۲۰۰۴ انجام شد و بر اساس شاخصی مرکب از چندین پارامتر به منظور رنکینگ وب سایت دانشگاه ها تهیه شد. اکنون این پارامترها عبارتند از: حجم اطلاعات موجود بر روی وب (Size) ، قابلیت دسترسی (Visibility) ، فایلهای محتوایی (Rich Files) و تعداد مقالات و رتبه علمی در گوگل (Google Scholar)»


وی افزود: «امکانات پیشرفته و پتانسیل منحصربه‌فرد واحد نجف آباد در میزبانی و توسعه وب سایت ها باعث کسب این رتبه شده است و می توان با تکیه بر توان داخلی واحد در آینده ای نزدیک شاهد بهبود و ارتقاء این رتبه باشیم.»


در این رتبه بندی که در فوریه 2017 اعلام شده است، واحدهای علوم و تحقیقات، تهران جنوب، مشهد و نجف آباد به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را در بین دانشگاه های آزاد اسلامی کل کشور کسب نمودند. همچنین رتبه واحد نجف آباد در بین تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور 53 است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته