دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 اسفند 1395 - 04:55
لیگ قهرمانان آسیا؛

شب آبی‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا/ آزمون دشوار دیگر درانتظار منصوریان

بازیکنان استقلال که در گام نخست مغلوب حریف اماراتی خود شدند حالا برای شکست حریف عربستانی عزمی جزم دارند.
کد خبر : 161911

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب با برگزاری 4 دیدار در غرب آسیا آغاز می‌شود که در این دیدارها نمایندگان آبی‌پوش فوتبال کشورمان به مصاف حریفان خود می‌روند. استقلال تهران و استقلال خوزستان در حالی به مصاف حریفان خود خواهند کرد که آبی‌های تهران در گام نخست بازنده بودند اما آبی‌های خوزستان با پیروزی به دیدار دوم خود رسیدند.


استقلال - التعاون عربستان


تیم منصوریان در اولین دیدار خود قافیه را به الاهلی امارات باخت. این شکست بر اثر اشتباه بازیکنان جوان استقلال رقم خورد و جالب اینکه آبی‌ها در آخرین دقیقه هر نیمه گل خوردند تا استرس بیش از اندازه کار دست منصوریان بدهد و او نتواند در گام نخست امتیازی کسب کند. اما در طرف مقابل حریف عربستانی امروز استقلال در گام نخست پیروز بود و توانست با نتیجه یک بر صفر از سد لوکوموتیو ازیکستان بگذرد تا برابر استقلال با استرس کمتری به میدان بیاید. التعاون نسبت به دیگر نمایندگان فوتبال عربستان نام و نشان کمتری دارد و می‌توان این تیم را مغلوب کرد اما 3 امتیازی که آنها از استقلال جلو هستند به آنها کمک خواهد کرد تا بازی تاخیری و بسته‌ای را ارائه کنند.


با این تفاسیر شاگردان منصوریان در ورزشگاه سلطان قابوس مسقط عمان باید بازی حساب شده و با برنامه‌ای را ارائه کنند. بازیکنان جوان استقلال باید نسبت به نمایش اول خود در لیگ قهرمانان برابر الاهلی امارات بازی متفاوتی ارائه و با خودباوری بیشتری بازی کنند. اگر استقلال با همان استرسی که باعث اشتباه مدافعان و البته کم دقتی مهاجمان شده بود برابر التعاون بازی کند شانسی برای پیروزی برابر این حریف هم نخواهند داشت. باید دید منصوریان که در تمرینات پس از بازی با الاهلی تمرکز زیادی روی بازی هجومی داشته و برنامه‌های مختلفی را با شاگردان خود پیگیری کرده می‌تواند اولین 3 امتیاز در آسیا را دشت کند یا اینکه اتفاقی دیگر در این بازی مهم رقم خواهد خورد.


تنها نکته منفی این بازی میزبانی غریبانه استقلال از حریف عربستانی است. آبی‌پوشان با حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا مجبور هستند در عمان و بدون حضور هواداران پرشمارشان از حریف سعودی پذیرایی کنند شاید اگر این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد استقلال با حمایت یکصد هزار نفره هوادارانش پیش از شروع مسابقه یک گل از حریف پیش بود.


جدول گروه A


۱- الاهلی امارات 3 امتیاز


۲- التعاون عربستان 3 امتیاز


۳- استقلال ایران -


۴- لوکوموتیو ازبکستان -


الجزیره امارات - استقلال خوزستان


قهرمان لیگ برتر در دوره پانزدهم شروع بسیار خوبی در آسیا داشت و تنها تیم ایرانی بود که هفته اول را با پیروزی پشت‌سر گذاشت. شاگردان سیروس پورموسوی با شکست الفتح عربستان امیدهای خود برای صعود به مرحله بعد را بیشتر کردند و حالا با انگیزه بالایی به مصاف الجزیره می‌روند. تیمی که صدرنشین لیگ امارات است و در گام نخست برخلاف انتظار با 3 گل در قطر بازی را به لخویا باخت تا ثابت شود مدعی اول صعود به دور بعدی رقابت‌ها در گروه B نیست.


به طور حتم بازی در خانه الجزیره برای تیم استقلال خوزستان آسان نیست و آنها برای عبور از حریفی که برای جبران شکست روز نخست حداکثر تلاش خود را خواهد کرد، باید تلاش مضاعفی را نسبت به دیدار با الفتح داشته باشند.


جدول رده‌بندی گروه B


۱- لخویا قطر 3 امتیاز


۲- استقلال خوزستان ایران 3 امتیاز


۳- الفتح عربستان -


۴- الجزیره امارات -


برنامه بازی‌های هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:


دوشنبه - 9 اسفند 95


گروه A
لوکوموتیو تاشکند - الاهلی امارات، ساعت 14:30
استقلال - التعاون عربستان، ساعت 19


گروه B
الفتح عربستان - لخویای قطر، ساعت 18:40
الجزیره امارات - استقلال خوزستان، ساعت 19


ﺳﻪشنبه - 10 اسفند 95


گروه C
بنیادکار ازبکستان - العین امارات، ساعت 16:30
ذوب‌آهن - الاهلی عربستان، ساعت 18:45


گروه D
الوحده امارات - پرسپولیس، ساعت 18:40
الهلال عربستان - الریان قطر، ساعت 20:15


گروه E
اولسان هیوندای - بریزبن رور ساعت 14:30
میوآنگتونگ یونایتد - کاشیما آنتلرز، ساعت 16


گروه F
اوراوارد - اف سی سئول، ساعت 14
شانگهای SIPG - وسترن سیدنی، ساعت 16


چهارشنبه - 11 اسفند 95
گروه G

سوون سامسونگ - گوانگژو چین، ساعت 13:30
ایسترن هنگ کنگ - کاوازاکی، ساعت 15:30


گروه H
گامبا اوزاکا - ججو یونایتد کره جنوبی، ساعت 14:30
جیانگسو - آدلاید یونایتد، ساعت 15:05


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب