دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 16:43

ششمین کنفرانس بین‌المللی ایتک برگزار شد

 ششمین کنفرانس بین‌المللی ایتک (رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی)، با حضور دکتر شمس اردکانی رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران، دکتر علی‌اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، مهندس اکبر ترکان مشاور ارشد رئیس جمهور، معاون وزیر نیرو و دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و تعدادی از متخصصان کشور و چهره‌های دانشگاهی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد.
کد خبر : 161847

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در این همایش با معرفی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان و ارائه برخی از دستاوردهای این باشگاه، بر لزوم جهانی‌شدن باشگاه و برنامه‌های راهبردی آن در افق 1414 تاکید کرد.


او درباره راه‌اندازی شهر بین‌المللی دانائی، فناوری و رسانه‌ای (IKTMC) باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بر مبنای 14 محور توضیحاتی ارائه کرد. زارع گفت: «مجله نانو ساختار در شیمی که تنها مجله نانو ساختار در شیمی در خاورمیانه است، در میان مجلات علمی کشور در یازدهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو از سوی ریاست ستاد برگزاری یازدهمین جشنواره برترین‌های فناوری نانو به عنوان مجله برتر انتخاب و معرفی شد. حتی جایزه ویژه ستاد ریاست‌جمهوری نیز به عضو این باشگاه و مدیرمسئول مجله نانو اعطا شد.»


دبیر هیأت امنای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان ابراز امیدواری کرد نتایج و خروجی‌های این کنفرانس در تحقق اهداف والای نظام و کشور اسلامی، دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان بر مبنای اقدام و عمل برای ارتباط با صنعت که همانا ایجاد تحول اساسی بر محور اقتصاد مقاومتی است، کمک کند.


اهداف توسعه پایدار جهانی، تغییرات اقلیمی و نگهداشت انرژی، اقتصاد نگهداشت انرژی، آینده انرژی‌های تجدیدپذیر، نگهداشت انرژی در مهندسی نفت و پتروشیمی، صنایع سنگین و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مصرف انرژی در کشاورزی، دیپلماسی انرزی و نقش ایران در منطقه و جهان، ساختمان و معماری سبز رباتیک و نقش آن در نگهداشت انرژی از جمله موضوعاتی بود که در این همایش بررسی شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته