دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 16:48
در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم و دفاع

وزیر دفاع: 95 دانشگاه پروژه‌های این وزارت‌خانه را اجرا می‌کنند/ وزیر علوم: دانشگاه‌ها با استفاده از فناوری‌های نوین نیازهای صنعت دفاعی را رفع کنند

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت دفاع، عصر امروز با حضور دکتر محمد فرهادی و دکتر حسین دهقان برگزار شد.
کد خبر : 161843

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در حاشیه مراسم امضای این تفاهنامه‌ دکتر محمد فرهادی در جمع خبرنگاران گفت: «باید دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها برای اجرای این تفاهنامه مشخص شوند و با استفاده از فناوری نوین نیازهای صنعت دفاعی را رفع کنند.»


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: «1220 پروژه تعریف‌شده است که 1929 میلیارد ریال ارزش دارد. از این تعداد 470 پروژه خاتمه یافته است و 427 پروژه در حال اجراست. همچنین 230 پروژه در آستانه امضای قرارداد قرار دارد.»


در ادامه وزیر دفاع نیز به خبرنگاران گفت: «95 دانشگاه مسئولیت اجرای پروژه‌های وزارت دفاع را برعهده دارند، ما می‌خواهیم ظرفیت‌ها را توسعه دهیم تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین نتیجه را بگیریم.»


دهقان افزود: «تنگناها شناسایی شده‌اند و به یک تصمیم مشترک برای مدل همکاری رسیده‌ایم. فرصت‌ها و تهدیدهایی که در مسیر وجود دارد باید به اطلاع وزارت علوم برسد که امروز توانستیم به این فهم مشترک برسیم.»


همچنین در جلسه امضای تفاهنامه مشترک بین وزارت علوم و وزارت دفاع، رؤسای دانشگاه‌های تهران، تربیت‌مدرس و شیراز خواستار همکاری دانشگاه‌ها با وزارت دفاع شدند نه اینکه با افراد قرارداد امضا شود. همچنین این رؤسا خطاب به وزیر دفاع گفتند که باید سطوح همکاری مشخص شود تا هر دانشگاهی اولویت‌های کاری خود را تعریف کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته