دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد :

ارتقای سطح علمی اصناف با شیوه‌های نوین فعالیت

رئیس اتاق اصناف ایران دردومین جشنواره تغذیه برتر گفت: از یک هزار و ۸۵۰ رسته صنفی در کشور ۱۳۰ رسته در حوزه صنعت غذا فعالیت دارند.
کد خبر : 161812

به گزارش گروه اقتصادی آنا از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی افزود: اتحادیه های صنفی باید موضوع مهم آموزش را سرلوحه های برنامه های خود قرار دهند.
وی اتحادیه های صنفی را افسران حوزه صنعت غذا دانست و بر لزوم علمی شدن و تخصصی کردن فعالیت های صنفی کشور در این حوزه تاکید کرد.
فاضلی با بیان اینکه برخی از اتحادیه های صنفی اکنون دارای دانشگاه مستقل شده و از طریق دانشگاه علمی کاربردی سطح علمی نیروهای خود را ارتقا می دهند، گفت: اگر امروز شیوه های فعالیت خود را علمی و به روز نکنیم، در آینده نه چندان دور دچار مشکل خواهیم شد.
وی با ذکر مثالی افزود: اکنون با ورود اسنپ و تاپسی در ناوگان حمل و نقل درون شهری، اتحادیه های صنفی آن حوزه دچار آسیب شده اند و این نشان می دهد ما باید به سمت استفاده از روش های نوین کسب و کار حرکت کنیم؛ البته حرکت از سیستم سنتی به مدرنیته هزینه های خود را هم دارد.
فاضلی اظهار کرد: شما دست اندرکاران حوزه غذا به عنوان بنگاه های بخش خدمات در کشور جایگاه بالایی در کشور دارید اما هنوز نتوانسته اید جایگاه خود را به خوبی و آنگونه که شایسته است، احصاء کنید.
وی گفت: امروز “خدمات” ۶۰ درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای صنعتی جهان را به خود اختصاص داده اما در کشور ما صنعت غذا در بهسازی و ساماندهی دچار چالش بوده که لازم است مدیریت فرهنگی اتاق اصناف و بنیاد فرهنگی اصناف ایران برای ساماندهی این موضوع اقدام کند.
فاضلی همچنین گفت: در سال میلادی گذشته درآمد ایران در حوزه گردشگری و صنعت توریسم حدود ۸ میلیارد دلار بوده و بخش قابل توجهی از این درآمد وارد چرخه صنعت هتلداری و غذای کشور شده است.
وی این سوال را مطرح کرد که چه میزان این بخش آمادگی پذیرش میهمان خارجی مطابق با استانداردهای جهانی را دارد؟
رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: باید این بخش را به درستی تقویت کنیم،موانع پیش روی آن را برداریم و با دولت و مجلس راههای ارتقاء و توسعه این حوزه را شناسایی کنیم.
وی در ادمه به ایجاد دفتر سلامت در اتاق اصناف ایران اشاره کرد و گفت: حضور نخبگان و کارشناسان این حوزه در شورای سیاستگذاری دفتر سلامت اتاق اصناف ایران ، فعالیت هدفمند بنیاد فرهنگی اصناف ایران و تمرکز امور فرهنگی و فضاسازی در تغذیه سالم و برتر می تواند به مثابه اتاق فکر برای ما و مجلس و دولت محسوب شود تا مجموعه مطالبات و طرحهای مورد نظر در حاکمیت با یک نگاه کارشناسی مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته