دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 14:58
قالیباف در آیین بهره برداری از 110 پروژه شهری منطقه2:

نهایی شدن وضعیت رود دره‌های منطقه 2 در کمیسیون ماده 5/ تست گرم مترو فرودگاه امام(ره) در هفته سوم اسفند

شهردار تهران گفت: هم اکنون پنج ایستگاه مترو در بخش جنوبی منطقه2 در حال بهره برداری است اما تا 15 اردیبهشت ماه پیش رو 10 ایستگاه مترو دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد.
کد خبر : 161792

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، محمدباقر قالیباف، امروز طی سخنانی در آیین بهره برداری از 110 پروژه شهری منطقه دو که در محل سالن ورزشی شهید تیموری برگزار شد، ضمن تقدیر از دست اندرکاران اجرای پروژه‌های شهری در این منطقه، تصریح کرد: همواره گفته‌ایم که ما هرگز نتوانسته‌ایم آنطور که باید و شاید، در خور شان مردم این شهر - خصوصا برای خانواده معظم شهدا، ایثارگران، محرومان و معلولان - انجام وظیفه کنیم، اما خداوند شاهد است که در طول ماموریت خود هرگز این اقشار را فراموش نکردیم و هرچه در توان داشتیم خصوصا برای محرومان و معلولان به کار گرفتیم؛ حتی بسیاری از اوقات خانواده معظم شهدا و ایثارگران به ما توصیه می کردند که این دو قشر را در اولویت بگذاریم.
شهردار تهران با اشاره به موضوع رود دره‌های اوین – درکه و همچنین دره فرحزاد، عنوان کرد: در این موضوع هم مسایل زیست محیطی، آسیب‌های اجتماعی و رسیدگی مناطق محروم وجود دارد اما باید توجه داشت که این از موضوعات چند جانبه‌ای است که بیش از 4 سال در دستور کار ما قرار دارد و من هم به طور مرتب آنجا را بازدید کرده‌ام.
قالیباف ابراز امیدواری کرد که موضوع روددره‌های واقع در منطقه 2 در هفته‌های پیش رو، در کمیسیون ماده 5 نهایی شود.
وی گفت: البته در این زمینه بخشی از تملک‌ها انجام شده و با مسایل و مشکلات اقتصادی هم روبه‌رو هستیم اما همواره گفته‌ایم که این مشکلات متعلق به ما است و باید آن‌ها را حل و فصل کنیم. ما مسئولان نباید مسایل و مشکلات خود را با مردم در میان بگذاریم بلکه ما را گذاشته‌اند که این مشکلات را حل و فصل کنیم. اگر توان اداره و حل و فصل مشکلات را هم نداریم، باید مسئولیت را به کسی واگذار کنیم که توان اداره این معضلات را دارد.
شهردار تهران به روند توسعه مترو در شهر اشاره کرد و گفت: توسعه خطوط مترو یکی از پروژه‌های افتخارآفرین برای کشور و از جمله پروژه‌هایی است که در مقیاس جهانی قابل دیدن و مطرح شدن است. بعد از تکمیل خط سه مترو هم اکنون مجموعا پنج خط مترو در حال بهره برداری است و در کنار آن احداث سه خط مترو دیگر را نیز با اولویت دنبال کرده‌ایم.
قالیباف خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضا فضاسازی‌هایی صورت می‌گیرد و می‌گویند در این دوره مدیریت شهری کارهای عمرانی در شهر تهران تعطیل شده است اما همه می‌دانند شهرداری فعالیت خودش را انجام می‌دهد و در کنار پروژه‌ها کوچک و بزرگ، بیشترین تلاش ما در تکمیل خطوط مترو بوده است.
وی ادامه داد: در یکی – دو سال گذشته با همه مشکلات مالی و اقتصادی، هفته‌ها و ماههایی را گذراندیم که تا 30 هزار نفر به صورت روزانه در سه شیفت کاری در مترو تهران مشغول به کار بوده‌اند؛ این جزو کارگاه‌های است که در کشور بی نظیر است، چرا که به طور عموم همیشه بیش از 20 هزار نفر درگیر این پروژه بوده‌اند.


انجام تست گرم مترو امام خمینی(ره)
شهردار تهران در ادامه به روند توسعه مترو فرودگاه حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: این خط مترو با بیش از 35 کیلومتر طول از ایستگاه شاهد به فرودگاه حضرت امام (ره) و پرند می‌رسد که هم اکنون عملیات عمرانی آن در حال انجام است. این خط هم اکنون آماده شده و تست گرم آن نیز در هفته سوم اسفند ماه انجام می‌شود تا رفت و آمد آزمایشی آغاز شود.
به گفته قالیباف خط مترو فرودگاه امام(ره) در 15 فروردین به طور رسمی مسافرگیری خواهد کرد.
آخرین وضعیت خطوط 6 و 7 مترو
وی در ادامه به تشریح وضعیت خط شش مترو تهران پرداخت و گفت: خط شش از جنوب شرق تهران و میدان بسیج و دولت آباد شروع شده و با طول 31 کیلومتر به خیابان 17 شهریور، میدان شهدا، میدان امام حسین(ع)، میدان سپاه، میدان‌های هفت تیر و حضرت ولی عصر(عج)، بلوار کشاورز و پل گیشا می‌رود. همچنین خط شش بعد از ژاندارمری به اتوبان شهید ستاری شمال، دانشگاه آزاد و سولقان امتداد پیدا می‌کند که قسمتی از آن حداکثر در 45 روز آینده افتتاح خواهد شد.
شهردار تهران به روند توسعه خط هفت مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط هفت تهران از شرقی‌ترین نقطه شهر از بزرگراه افسریه و استادیوم تختی شروع شده و مسیر بلوار آهنگ را به خیابان مولوی ادامه می‌دهد. همچنین خط هفت در ادامه از اتوبان شهید نواب صفوی به سمت شمال و پل گیشا در تقاطع خط شش و هفت حرکت می‌کند و از مسیر بوستان گفت‌و‌گو، برج میلاد، بیمارستان میلاد، میدان صنعت و فرحزاد عبور می‌کند.
وی از افتتاح خط هفت مترو پیش از پایان سال 95 خبر داد و گفت: البته بخش شمالی خط هفت به سمت ایستگاه صنعت و شمال دارای مشکلاتی در زمینه تملک ایستگاه‌هاست؛ همچنین بیش از 85 درصد کار ایستگاه انجام شده و پیش بینی می‌شود در اوایل اردیبهشت بتوانیم مترو را در میدان صنعت و ایستگاه‌های بعدی داشته باشیم.
قالیباف یکی از مشکلات فعلی را تملک املاک دانست و گفت: همه مشکلات مربوط به مسایل مالی نیست بلکه بخشی به همکاری بین مدیریت شهری و صاحبان املاک بر می‌گردد تا به توافق برسیم و رضایت آنها را در عین مقررات، جلب کنیم.
به گفته شهردار تهران با تکمیل خطوط شش و هفت مترو تهران و خط مترو امام خمینی (ره)، هفت خط مترو به صورت کامل بهره برداری شده و 100 کیلومتر دیگر به طول خطوط مترو تهران اضافه می‌شود که از جمله کارهای ماندگار خواهد بود.
وی تصریح کرد: هم اکنون پنج ایستگاه در بخش جنوبی منطقه دو در حال بهره برداری است اما تا 15 اردیبهشت پیش رو 10 ایستگاه مترو دیگر در این منطقه افتتاح خواهد شد. از این رو هر کسی که بخواهد از منطقه دو به هر نقطه‌ای از شهر برود می‌تواند از خطوط مترو استفاده کند.
قالیباف همچنین با اشاره به عملیات عمرانی در حال اجرا در محدوده پل گیشا اظهار کرد: پل فلزی که هم اکنون در محدوده گیشا وجود دارد و از روی اتوبان شهید چمران عبور می‌کند، به طور کامل جمع خواهد شد و در زیر زمین سه تونل شامل خط هفت، خط شش و تونل تردد خودرو در حال احداث است که با تکمیل آن یکی از مشکلات منطقه شش و منطقه دو در گلوگاه ترافیکی گیشا برطرف خواهد شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شهردار تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته