دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 15:52

سفر محرمانه فرمانده آمریکایی به شمال سوریه

فرمانده عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه شب گذشته (جمعه) به شمال سوریه سفر و با مسئولان نیروهای کرد دموکراتیک سوریه دیدار کرد.
کد خبر : 161782

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العربی الجدید، تنها چند روز پس از سفر محرمانه جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا به شمال سوریه، ژنرال جوزف فوتل سفر مشابهی به این منطقه انجام داد.


طلال سلو، سخنگوی نیروهای کرد دموکراتیک سوریه گفت: «ژنرال فوتل در این سفر با مسئولان نیروهای کرد دموکراتیک که در حال جنگ با داعش هستند، دیدار کرد.»


وی افزود: «فوتل از مناطق تحت کنترل ما بازدید با تعدادی از فرماندهان نظامی ما دیدار کرد که نتایج مثبتی دربر داشت. دو طرف در این دیدار به بررسی تحولات عملیات خشم فرات و موضوعات نظامی مشترک پرداختند.»


در این دیدار فرمانده عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه بر حمایت واشنگتن از نیروهای کرد دموکراتیک سوریه تاکید کرد و وعده داد در آینده سلاح‌های سنگین در اختیار این نیروها قرار بگیرد.


سناتور جان مک‌کین چند روز پیش در راستای سفر منطقه‌ای خود به ترکیه و عربستان، به‌طور محرمانه به شمال سوریه سفر و با نیروهای نظامی کشورش در منطقه دیدار کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته