دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 14:10

روز سوم مذاکرات ژنو/ مخالفان سوری در تشکیل صف واحد شکست خوردند

طبق اعلام منابع خبری، روز گذشته (جمعه) جلسه غیر علنی مخالفان سوری که میان دو هیات ریاض و فهرست مسکو انجام شد، بدون نتیجه پایان یافت.
کد خبر : 161750

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری الدیار، روز سوم مذاکرات حل بحران سوریه امروز شنبه در جریان است. استفان دی‌میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه پیشتر از موافقت طرف‌های سوری با مذاکره مستقیم خبر داده بود.


از سوی دیگر در حالی که هیات‌های مشارکت کننده در حال بررسی پیشنهادهای ارائه شده از سوی دی‌میستورا برای حل بحران در سوریه هستند، وب‌سایت شبکه المیادین گزارش کرد امروز شنبه هیچ جلسه رسمی‌ای میان دی‌میستورا و هیات‌های مذاکره کننده در ژنو برگزار نمی‌شود. باوجود این، برخی منابع آگاه از برگزاری جلسه‌ای در عصر امروز شنبه میان هیات نظام سوریه با دی‌میستورا خبر می‌دهند.


شبکه المیادین همچنین افزود نشست میان دو فهرست قاهره و ریاض که روز گذشته (جمعه) در ژنو برگزار شده بود، بدون نتیجه پایان یافت و مخالفان سوری نتوانستند صف واحدی تشکیل دهند.


وب‌سایت شبکه العالم درباره پیشنهادهای ارائه شده از سوی دی‌میستورا گزارش کرد: «فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به سوریه پیشنهاد کرده است که برای هر کدام از سه موضوع مهم نحوه اداره کشور، قانون اساسی و انتخابات، یک روز از مذاکرات اختصاص یابد. همچنین بخش دیگر پیشنهادهای دی‌میستورا تاکید بر گفت‌وگوی مستقیم دولت و مخالفان بوده است.»


از سوی دیگر، یحیی عریضی، عضو هیأت عالی مذاکرات (وابسته به مخالفان)، به خبرگزاری اینترفاکس روسیه گفت پیشنهادهای دی‌میستورا به هیأت دولت و مخالفان مشتمل بر تشکیل سه کار گروه برای بررسی موضوعات نحوه اداره کشور، قانون اساسی و انتخابات است.


برخی منابع نزدیک به مذاکرات ژنو از تحت تاثیر قرار گرفتن این مذاکرات از سلسله حملات انتحاری در حمص سوریه خبر می‌دهند. این موضوع تا به حدی است که به‌گفته برخی منابع آگاه هیات نظام سوریه از دی‌میستورا درخواست کرده‌اند تا مخالفان سوری بیانیه‌ای آشکار در محکومیت این عملیات تروریستی صادر کنند.


طبق گفته این منابع، هیات نظام سوریه اعلام کرده است اگر مخالفان سوری خواهان ادامه مذاکره هستند باید چنین اقدامی انجام دهند، در غیر این صورت مذاکره فایده‌ای ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته