دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 14:12

تمایل پنتاگون برای رایزنی با روسیه درباره حفظ ایمنی پرواز در سوریه و عراق

فرمانده عملیات‌های نیروی هوایی آمریکا اعلام کرد فرماندهی عملیات ضد تروریسم آمریکا در سوریه و عراق از افزایش رایزنی‌ها با نظامیان روسیه استقبال می‌کند.
کد خبر : 161725

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه سومریه نیوز، ژنرال هربرت کارلایل در پاسخ به سوالی درباره احتمال افزایش مشاوره‌ها میان نظامیان روس و آمریکایی گفت: «ما از چنین موضوعی استقبال می‌کنیم و خواستار تقویت رایزنی‌ها میان دو طرف هستیم و باید این روند محقق شود.»


وی افزود: «همکاری با روسیه در راستای مبارزه با داعش برای من اهمیت زیادی دارد.»


باوجود این، کارلایل درباره عملیات نظامی مشترک میان مسکو و واشنگتن علیه داعش چیزی نگفت.


کارلایل تاکید کرد: «ژنرال جوزف فوتیل فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه، ژنرال استیون تاونسند فرمانده نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق و جفری هارگیان فرمانده نیروی هوایی فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و جنوب‌غربی آسیا در حال کار بر روی این موضوع هستند. تاونسند و هارگیان این موضوع را با جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در میان گذاشته‌اند.»


روسیه و آمریکا یادداشت تفاهمی درباره سلامت پروازها در حریم هوایی سوریه امضاء کرده‌اند که طبق آن پرواز هواپیماهای روسیه و آمریکا و هواپیماهایی که مسیرشان از فراز سوریه است، با برنامه‌ریزی انجام می‌شود. این یادداشت تفاهم در 20 اکتبر 2015 (28 مهر 1394) وارد فاز اجرایی شد.





انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته