دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 13:52
معاون امور توانبخشی بهزیستی:

۳ هزار معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند

معاون امور توانبخشی بهزیستی از تحت پوشش قرار گرفتن ۳ هزار معلول ضایعه نخاعی و دریافت حق پرستاری تا پایان ماه جاری خبر داد.
کد خبر : 16170

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ یحیی سخنگویی در نشست خبری امروز خود با اشاره به اعتبارات سازمان بهزیستی گفت: در سال گذشته با اعتبار پنج میلیارد تومان،‌ یک هزار و 600 نفر از افراد پشت نوبت کاشت حلزون تحت پوشش قرار گرفتند که بر این اساس دیگر هیچ فردی پشت نوبت این خدمت نیست.


وی افزود: سال گذشته با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در تمام روستاها، 360 هزار معلول شناسایی شدند و قرار است این طرح در سال جاری در شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت اجرا شود، ما بنا داریم توانبخشی خانواده محور را در دستور کار قرار دهیم و به سمت حذف مراکز برویم زیرا افراد خانواده نسبت به فرد معلول خود احساس مسئولیت بیشتری دارند.


معاون امور توانبخشی بهزیستی گفت: تا پایان ماه جاری سه هزار معلول ضایعه نخاعی تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند و حق پرستاری دریافت می‌کنند، ما همچنین کار تجهیز وسائل توانبخشی را تا دو هفته آینده برای پنج استان ایلام، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل و کهگیلویه و بویر‌احمد شروع می‌کنیم.


وی درخصوص صدور کارت‌های جدید معلولیت و اینکه قرار بود تا پایان سال گذشته تعداد شش هزار کارت برای معلولان صادر شود اما این موضوع محقق نشد، تصریح کرد: ما برای این اقدام 100 میلیون تومان اعتبار نیز اختصاص دادیم اما متاسفانه هیچ کارتی صادر نشد.


عدم صدور کارت های معلولیت به دفتر توانبخشی مربوط نمی‌شود


همچنین در ادامه این نشست، کیوان دواتگران، مدیر دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی نیز گفت: عدم صدور کارت های معلولیت به هیچ وجه به دفتر توانبخشی مربوط نمی‌شود چرا که ما اعتبار آن را نیز اختصاص دادیم اما متاسفانه این کار انجام نشد.


وی گفت: سال گذشته سه هزار و 300 پلاک ویژه معلولان صادر شد که نسبت به سال 92 تقریباً نصف شد و دلیل آن نیز سخت‌گیری برای صدور آن پلاک‌ها بود چراکه قبلا با شرایط راحت‌تری آن را صادر می‌کردند.


مدیر دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی در خصوص واردات چهار و 700 خودروی ویژه معلولان نیز گفت: برای این موضوع 120 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌ بودند که بعد از پالایش و در نظر گرفتن شاخص‌ها این تعداد را به 4700 رساندیم که در صورت عدم تامین آن طی قراردادی با وزارت صنعت می‌خواهیم که معلولان از خودروهای داخلی استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته