دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 اسفند 1395 - 13:23

روسیه قطعنامه ضد سوری شورای امنیت را وتو می‌کند

معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفت مسکو آمادگی دارد تا پیش‌نویس قطعنامه‌ تحریم علیه سوریه را که به بهانه استفاده از گازهای شیمیایی علیه غیرنظامیان در دستور کار قرار گرفته است، وتو کند.
کد خبر : 161676

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، ولادیمیر سافرونکف روز گذشته (جمعه) پس از نشست غیر علنی شورای امنیت درباره پیش‌نویس این قطعنامه گفت: «موضع خودم را به‌طور واضح به شرکایمان گفتم. ما از حق وتو علیه پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری استفاده می‌کنیم.»


وی افزود: «پیش‌نویس قطعنامه مذکور بر مبنای نتیجه تحقیقات تیم مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد ارائه شده که یکجانبه است و در آن ادله کافی وجود ندارد.»


سافرونکف تصریح کرد: «به تیم مشترک سازمان منع تسلیحات شیمیایی و سازمان ملل متحد فشارهای مضاعفی وارد می‌شود که باعث به وجود آمدن یک نتیجه یکجانبه شده است.»


از سوی دیگر نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد از موضع روسیه انتقاد کرد و آن را «شنیع» خواند. او مدعی شد مردم (سوریه) از این خفقان می‌میرند و آمریکا نمی‌تواند نسبت به چنین موضوعی سکوت اختیار کند.


پیش‌نویس قطعنامه ضد سوری با هدف قرار دادن نام 11 فرمانده ارتش سوریه و مقام‌های نظامی و 10 نفر از مقام‌های دولتی دمشق و شخصیت‌های حقوقی از جمله خود رئیس‌جمهوری در لیست سیاه ارائه شده است. همچنین در این پیش‌نویس بلوکه کردن اموال و ممنوعیت سفر برای اشخاص حقیقی و حقوقی در همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد خواسته شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته