دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آغاز اکران «نبرد خلیج فارس 2» از مشهد/ دلاوری‌های سردار سلیمانی در یک فیلم انیمیشنی + تصویر

پویانمایی «نبرد خلیج فارس 2» در سینماهای آفریقا، سیمرغ، قدس و پیروزی مشهد اکران عمومی می شود.
کد خبر : 161576
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از خراسان، «نبرد خلیج فارس 2» کاری از گروه هنری «فاطمة الزهرا(س)» و به کارگردانی فرهاد عظیماست. عظیما که پیش از این با آثار «راشل کوری» و «نبرد خلیج فارس» بارها مورد تحسین قرار گرفته است، حالا اثر جدید خود را روی پرده سینما برده است. این فیلم به قسمتی از درگیری دریایی ناوگان سپاه با ناوگان پنج نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس می پردازد. در این فیلم ایران با استفاده از جنگ نامتقارن دریایی، ناوگان کلاسیک آمریکا را درخلیج فارس زمین گیر می کند وجنگ در نهایت با توسل وامدادهای غیبی به پیروزی ایران منجر می شود.

فرهاد عظیما گفت: این پویانمایی، یک اثر فرهنگی بازدارنده و پاسخی به یاوه گویی های هالیوود و سیاستمداران آمریکایی است و برد فرهنگی سیاسی دارد. وی افزود: در «نبرد خلیج فارس2» به این اصل جمهوری اسلامی ایران اشاره شده است که سیاست ما همیشه مبتنی بر دفاع است نه حمله و تهاجم، اما اگر از سوی دشمن یک گلوله به سمت ایران شلیک شود پاسخ دندان شکنی به دشمن خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این فیلم شخصیتی همانند سردار قاسم سلیمانی نمایش داده می شود که از نظر چهره و عملکرد نظامی شبیه به ایشان است. عظیما در پاسخ به این سوال که ساخت این پویانمایی چند سال زمان برده است؟ گفت: ساخت این اثر چهار سال و نیم زمان برده است و ما برای افزایش کیفیت چند بار ساخت آن را تکرار کردیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

وی درباره هزینه صرف شده برای تولید این اثر نیز گفت: گروه پویانمایی «فاطمةالزهرا(س)» به صورت جهادی این اثر را تولید کرده است و هر زمانی که لازم بوده اعضای گروه یا از جیب خودشان و یا از طریق کمک خانواده های خود به تولید این اثر فرهنگی کمک کرده اند و توانسته ایم با 500 میلیون تومان آن را تولید کنیم در حالی که اگر همت جهادی اعضا نبود بر آورد می شد که حدود دو میلیارد تومان هزینه نیاز داشته باشد.وی در پاسخ به این سوال که این اثر در دیگر شهرها و کشورها نیز اکران می شود؟ اظهار کرد: بعد از مشهد در دیگر شهرها هم اکران می شود و درنظر داریم آن را در کشورهای چین و روسیه هم اکران کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب