دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 اسفند 1395 - 12:00

برگزاری کارگاه آموزشی توانمندسازی فرماندهان جنگ نرم در دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان

کارگاه آموزشی توانمندسازی فرماندهان جنگ نرم با حضور استادان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور شهرستان ارسنجان و آباده طشک به همت کانون بسیج اساتید واحد ارسنجان برگزار شد .
کد خبر : 161454

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در کارگاه آموزشی توانمندسازی فرماندهان جنگ نرم دکتر محمد صادق کوشکی از استادان دانشگاه تهران و سرهنگ قادری فرمانده ناحیه سپاه شهرستان درباره اوضاع منطقه، جنگ نرم و نقش استادان در مقابله وخنثی سازی توطئه‌های دشمنان را یادآور شد.


محمد صادق کوشکی گفت: «جنگ نرم به هرگونه اقدام روانی و تبلیغاتی اطلاق می‌شود که هدف آن تغییر باورهای جامعه یا گروه هدف است. به تعبیر دیگر، جنگ نرم، استفاده دقیق و طراحی شده از تبلیغات و ابزارهای مربوط به آن به منظور تاثیرگذاری بر عقاید، فرهنگ، سیاست، احساسات، تمایلات، رفتار و مختصات فکری جوامع است و دشمن با توسل به تلفیقی از شیوه‌های نوین و سنتی آنها را به کار می‌گیرد.»


وی افزود: «این شیوه به ویژه در مورد کشورهایی که منافع قدرت‌های بزرگ را به خطر می‌اندازند، کاربرد بیشتری دارد به گونه‌ای که پس از پایان جنگ تحمیلی در ایران، دشمنان به صورت جدی، تغییر باورهای مردم و تشکیک در کارآمدی نظام و انقلاب را در دستور کار قرار دادند. از آنجا که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در تغییر باور آحاد مردم و شکل‌گیری نگرش اسلام سیاسی در آنان بود، تلاش برای تغییر باورهای دینی جامعه ایرانی، به عنوان مهمترین راهکار دشمن برای مقابله با هویت آن مطرح شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته