دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1395 - 19:31
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش:

هدایت تحصیلی «توصیه‌ای» اجرا خواهد شد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش با بیان اینکه فرم جدید هدایت تحصیلی بیشتر جنبه توصیه ای دارد، گفت: سیاست آموزش و پرورش درانتخاب رشته پاسخگویی حداکثری به انتخاب دانش آموزان است.
کد خبر : 161378

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی زرافشان در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر درحال برگزاری است، اظهار کرد: در فرم جدید، هدایت تحصیلی 100 امتیاز و مبتنی بر دوازده اولویت است.


وی با اشاره به توصیه‌ای بودن هدایت تحصیلی، افزود: ملاک امسال در هدایت تحصیلی، حداکثر پاسخگویی بر اساس نمرات است ولی شرایط باید به گونه‌ای مدیریت شود تا انتخاب توسط خود دانش آموز انجام شود.


زرافشان ادامه داد: سیاست امسال استفاده کامل از ظرفیت همه مدارس در رشته‌ها و حداکثر پاسخگویی به نیاز دانش آموزان است، به همین دلیل ضرورت دارد تا براساس نیازهای دانش آموزان در رشته‌های مختلف، به تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات اقدام شود.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش وپرورش خاطرنشان کرد: باید شرایطی را در استان‌ها فراهم کنیم تا دانش آموزان در انتخاب رشته آرامش داشته باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته