دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 13:49
رئیس واحد مسجدسلیمان:

در بحث حجاب و پوشش، باید برای تغییر نگرش‌ها چاره‌ای پیدا کرد

دادستان مسجدسلیمان گفت: تأثیرگذار‌ترین و مهم‌ترین کار برای از بین بردن بدحجابی فرهنگ سازی است که باید بیشتر به این موضوع توجه شود، اما بحث حقوقی و قضایی به عنوان عامل بازدارنده، آخرین راه حل مبارزه با بدحجابی است.
کد خبر : 16137

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علی ادبی در نشست هم اندیشی شورای حجاب و عفاف دانشگاه آزاد اسلامی واحد مسجدسلیمان که به منظور بررسی راه کارهای علمی بهتر شدن وضعیت حجاب برگزار شد، اظهار کرد: تأثیر گذار‌ترین و مهم‌ترین کار برای از بین بردن بد حجابی، فرهنگ سازی است.


دادستان مسجدسلیمان بر لزوم بررسی بدحجابی از جنبه‌های روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، حقوقی و مذهبی و هم‌چنین تصویب قانون جدید امر به معرف و نهی از منکر و وجود ماده قانونی محکومیت برای زنانی که بد حجاب در انزار عمومی حاضر می‌شوند در قانون مجازات اسلامی تأکید کرد.


رئیس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان ارائه راه کارهای مناسب برای بالابردن کیفیت حجاب و عفاف در این واحد دانشگاهی را هدف اصلی برگزاری این جلسه عنوان کرد.








شهبازی:‌در دانشگاه که اکثر مخاطبان را دانشجویان مقاطع کاردانی و کار‌شناسی تشکیل می‌دهند باید توجه داشت در یک دوره زمانی محدود بین ۲ تا ۴ سال نمی‌توان نگرش‌ها را تغییر داد

مسعود شهبازی گفت: حجاب مقوله‌ای فرهنگی و دینی است اما عفاف پدیده‌ای درونی است که بروز آن را در حجاب افراد هم می‌توان مشاهده کرد.‌‌ همان طور که مستحضرید مسایل فرهنگی بیشتر با نگرش‌ها سر و کار دارند، نگرش‌ها اموری تدریجی هستند و یک دفعه نمی‌توان نگرش فرد را تغییر داد، سخت ترین کار تغییر نگرش افراد است جسم را می‌توان زندان کرد اما فکر را نمی‌توان در یک جا محبوس کرد، لذا در بحث حجاب و پوشش که موضوع اصلی این جلسه است باید برای تغییر نگرش‌ها چاره‌ای پیدا کرد.


رئیس واحد دانشگاهی مسجدسلیمان گفت: در دانشگاه که اکثر مخاطبان را دانشجویان مقاطع کاردانی و کار‌شناسی تشکیل می‌دهند باید توجه داشت در یک دوره زمانی محدود بین ۲ تا ۴ سال نمی‌توان نگرش‌ها را تغییر داد اما در آموزش و پرورش یک فرصت زمانی ۱۲ ساله وجود دارد که می‌توان برای تغییر و هدایت نگرش دانش آموزان برنامه ریزی صحیح کرد.


دانش آموخته دکتری مشاوره، تأکید کرد: شرایط سنی دانشجویان به گونه‌ای است که از دوره متابعت گذشته‌اند این موضوع برای دانش آموزان صادق نیست چون در دوران مدرسه دانش آموز متابعت پذیری بیشتری دارد، در دانشگاه افراد به دنبال هویت و پیدا کردن پاسخ سئوالات هویتی و فلسفی و دینی هستند که در ذهنشان بوجود می‌آید.


حجت الاسلام مرعشی امام جماعت واحد دانشگاهی مسجدسلیمان نیز با بیان حدیثی از امام علی (ع) به موضوع اصلی جلسه پرداخت و گفت: در فضای دانشگاه طیف‌های مختلفی وارد می‌شوند که سلیقه‌های خاص خود را دارند، لذا درباره حجاب ضروری است با بهرمندی از همه ابزارها به ویژه فضای مجازی، طوری تبلیغ و فضای سازی شود که همه اقشار بدانند حجاب متعلق به تمام انسان‌ها است و فقط مربوط به طیف خاصی نیست.


سرهنگ سید عبدالمطلب رحیمی حسینی فرمانده سپاه پاسداران مسجدسلیمان نیز با توجه به آیه ۵۹ سوره احزاب به لزوم پوشش مناسب برای زنان در دین اسلام تأکید کرد و گفت: حجاب لازمه عفاف است و برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب که هدف جلسه است باید همه حوزه‌ها با وحدت کلمه برای رفع مشکل بد حجابی قدم بردارند و برگزاری جلسات روشن‌گری از جمله اموری است که تأثیری زیادی در رسیدن به نتیجه دارد.


در ادامه این جلسه علاوه بر معاونین واحد دانشگاهی مسجدسلیمان و سرهنگ علی جوانی فرمانده سابق سپاه پاسداران ناحیه مسجدسلیمان، تنی چند از کارکنان و دانشجویان حاضر در جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته