دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 بهمن 1393 - 13:51

هم اندیشی مدیران صنعت و دانشگاه در واحد مرودشت

جلسه هم‌اندیشی مدیران کل ادارات و مدیران ارشد صنایع استان فارس با مسئولان و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت برگزار شد.
کد خبر : 1613

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در جلسه هم اندیشی مدیران کل ادارات و مدیران ارشد صنایع استان فارس که به همت دکتر کشاورزی مدیر کل پژوهش و فناوری، دکتر صالحی‌زاده رئیس دفتر ارتباط با صنعت و جامعه واحد مرودشت و کارکنان فرهیخته حوزه پژوهش و فناوری برگزار شد، معاون پژوهش و فناوری واحد مرودشت گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی واحد ارائه کرد و به شرح برخی پتانسیل‌ها و توانمندی‌های واحد مرودشت در انجام طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی پرداخت.


دکتر قهرمان سلوکی‌نژاد با توجه به تاکیدات دکتر حسینی رئیس واحد مرودشت بر انجام فعالیت‌های دانش بنیان افزود: اکنون زیرساخت‌های قانونی، امکانات و تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی برای انجام پروژه‌های صنعتی استان از سوی اعضای هیئت علمی و حدود ۶۵۰۰ نفر دانشجوی تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی فراهم است.


در ادامه دکتر گلستانی مشاور اقتصادی واحد مرودشت به بررسی موانع و راهکارهای تعامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با ادارات کل و صاحبان صنایع استان پرداخت.


در پایان بخش اول این نشست دکتر دریکوند مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان واحد مرودشت تاکید کرد: تجاری سازی نتایج تحقیقات استادان از کار آفرینی و فناوری به عنوان حلقه تکمیلی پژوهش و آموزش نسل سوم دانشگاه های جهان است.


وی همچنین از اعلام آمادگی دفتر ارتباط با صنعت و جامعه، مراکز تحقیقاتی و مرکز رشد دانشگاه برای تعامل موثر و عملیاتی با صنعت و جامعه خبر داد.


در بخش دوم این نشست که با استقبال کم نظیر مدیران ارشد نهاد‌ها و صنایع استان برگزار شد، نمایندگان صنایع با تقدیر از ابتکار عمل مسئولان واحد مرودشت، به بیان مسائل و مشکلات زیر مجموعه‌هایی با مدیریت خود پرداختند و از استادان واحد مرودشت برای بازدید از این مجموعه‌ها دعوت به عمل آوردند.


در این نشست نمایندگان ادارات و صنایع بر ادامه تعاملات تا رسیدن به تفاهم نامه‌های دو و چندجانبه و انعقاد قراردادهای عملیاتی تاکید کرده و در پایان مدیران گروه های آموزشی واحد نیز توانمندی های گروه های با مدیریت خود برای انجام پروژهای مورد نیاز ادارات و صنایع استان فارس را اعلام کردند.


در پایان معاون پژوهش و فناوری واحد مرودشت عنوان کرد: این هم اندیشی در قالب تسهیل کارگروه‌های تخصصی ادامه خواهد یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب