دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1394 - 12:16
در پاسخ به آنا

باهنر: معرفی نامزد اصلح بدون مقبولیت کار انتخاباتی نیست/ اصلاح‌طلبان هم نگران‌ برد ما هستند

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: صحبت کردن در این باره که ما به دنبال کاندیدای صالح بامقبولیت هستیم، یک سخن عادی عقلی است.
کد خبر : 16129

محمدرضا با هنر در نشست خبری با خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه «شما در یکی از سخنرانی‌های خود اظهار کرده‌اید که به دنبال کاندیدای صالح با مقبولیت هستید و به دنبال اصلح کم مقبولیت نیستید، این تفاوت طیف زیادی از اصولگرایان با جبهه پایداری است توضیح شما در این باره چیست؟» گفت: این یک جمله معمولی عقلی است ما در ضمن اینکه باید کاندیداهای صالح را شناسایی کنیم باید به فکر رآی‌آوری آن‌ها از مردم نیز باشیم.


وی افزود: اگر کسی بگوید که کاندیدایی را در نظر می‌گیریم که اصلح باشد و رأی گرفت یا نه، مهم نیست، این دیگر یک فعالیت انتخاباتی نیست و فعالیت دیگری است.


دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری تصریح کرد: شرط ورود به مجلس، کسب رأی مردم است؛ ما به آدم صالح مقبول نسبت به اصلح غیرمقبول برای نماینده شدن ترجیح می‌دهیم.


باهنر ادامه داد: مثلا وزیری که بخواهد به سمت وزارت منصوب شود نیز باید از مجلس رأی اعتماد بگیرد، اگر نتواند مقبول باشد نمی‌تواند رأی بگیرد، پایداری‌ها اوایل این موضوع را مطرح می‌کردند که ما به وظیفه شرعی‌مان عمل می‌کنیم ولی اکنون متوجه شده‌اند که برای اینکه افراد رأی بیاورند باید به مقبولیت آن‌ها نیز توجه شود؛ از این رو در این دوره در این باره با آن‌ها مشکلی نخواهیم داشت.


وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار آنا مبنی بر اینکه «چرا اصولگرایان از حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات واهمه دارند؟ و اینکه برخی معتقدند که این واهمه به خاطر مقبولیت اصلاح‌طلبان در افکار عمومی است؟» گفت: رقابت، دلهره و دلواپسی دارد. دو تیم که در زمین فوتبال با هم بازی می‌کنند نگران‌اند که ممکن است گل بخوریم؛ اما معنایش این نیست که حتما اصلاح‌طلبان می‌برند، اصلاح‌طلبان هم نگران‌اند که ما برنده شویم.


نایب دوم رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ما همواره اصلاح‌طلبان را برای حضور در انتخابات دعوت کرده‌ایم ما می‌خواهیم با طراوت و شادابی در یک رقابت جدی شرکت کنیم چه ما اصولگرایان و چه اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات باید شروطی را بپذیریم؛ قانون اساسی کشورمان را باید قبول داشته باشیم، قوانین موضوعه مانند قانون انتخابات را نیز باید بپذیریم، سازمان و فرآیند انتخابات را باید قبول داشته باشیم و در این زمینه اگر اعتراضی داریم باید بر اساس قانون اعتراض‌مان را ارائه دهیم. اگر کسی داور بازی را قبول نداشته باشد، نمی‌تواند بازی کند. اگر کسی زمین بازی را عوض کند باید به زمین دیگری برود و در انتخابات شرکت نکند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته