دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 16:59
در دیدار دکتر میرزاده با مسئولان دانشگاه سینرجی روسیه مطرح شد

زمینه عرضه و صادرات محصولات دانش‌بنیان تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی به روسیه فراهم می‌شود/ ایجاد 31 پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در استا‌ن‌های کشور

زمینه‌های همکاری‌های مشترک علمی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه سینرجی روسیه در دیدار دکتر حمید میرزاده با گریگوری آوتو، رئیس دو دانشگاه بررسی شد.
کد خبر : 161208

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر گریگوری آوتو رئیس دانشگاه سینرجی روسیه در این دیدار با تقدیر از مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری همایش مشترک کارآفرینی و کسب‌و‌کار حرفه‌ای با این دانشگاه، گفت: «برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و براساس تفاهم‌نامه دو جانبه، همکاری علمی و پژوهشی در دست اقدام است.»


آوتو به همایش سینرجی اشاره کرد و گفت: «این همایش با حضور1200 نفر از دانشگاه‌های مختلف ایران و صاحب‌نظران بخش دولتی و بخش خصوصی برگزار شد و یکی از بهترین کنفرانس‌ها از سلسله کنفرانس‌های انجمن‌های سینرژی در یک سال گذشته بود. از اکنون همه تلاش ما این است که برنامه سال آینده برنامه‌ای بهتر از این باشد.»


رییس دانشگاه سینرجی روسیه ادامه داد: «اسم دانشگاه آزاد اسلامی و سینرجی که در این همایش با یکدیگر گره خورد، توانست توجه مردم را به خود جلب کند. اولین روز همایش سال آینده به روال همایش امسال برگزار می‌شود و در روز دوم صرفا به مسائل اقتصادی پرداخته می‌شود و روابط اقتصادی ایران و روسیه را بررسی می‌کنیم.»


او افزود: «شهرداری مسکو این آمادگی را دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی را در نمایشگاه روسیه عرضه کند. همچنین در ماه سپتامبر همایش فروش الکترونیکی سینرژی با موضوع تکنولوژی‌های جدید در حوزه فروش الکترونیکی و کارآفرینی الکترونیکی در روسیه برگزار می‌شود که در آن می‌توانیم محصولات مختلف ایرانی مخصوصا محصولات دانش‌بنیان را عرضه کنیم.»


گریگوری آوتو درباره دیگر زمینه‌های همکاری این دانشگاه با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «با همکاری یکدیگر می‌توانیم همایش‌های کوچک‌تر و تخصصی نیز برگزار کنیم. کنفرانس‌های تخصصی باعث تفویت برند دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود. همچنین این امکان از طرف ما وجود دارد که هر ماه در حوزه‌های مختلف در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی یک کنفرانس تخصصی برگزار کنیم. همچنین آمادگی داریم سخنرانی‌های موضوعی و در ابعاد کوچک را با حضور استادان بین‌المللی برگزار کنیم.»


او به بازدید خود از واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: «برای من باعث خوشحالی بود که این واحد فعال شده است و دانشجویان در آن تحصیل می‌کنند. همچنین از پیگیری‌های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی برای استقرار دفتر دانشگاه آزاد اسلامی در روسیه که در دانشگاه سینرجی مستقر شده است، تشکر می‌کنیم. خوشحالم که تفاهمنامه ما با دانشگاه آزاد اسلامی روی کاغذ نماند و فعالیت‌هایی به صورت عملی انجام شد.»


رییس دانشگاه سینرجی روسیه پیشنهاد داد نقطه عطف انتقال تکنولوژی از طریق مرکز اسکولکوای مسکو باشد که هم تکنولوژی روسیه و هم تکنولوژی ایران در دو کشور عرضه شود. او از مسئولان دانشگاه خواست که محصولات دانش‌بنیان تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شوند تا صادرات آنها به روسیه آغاز شود.



دکتر میرزاده: از ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای اقتصاد دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم


در ادامه این دیدار حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم با خوشامدگویی به هیات دانشگاهی روسیه گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید توانست در فدراسیون روسیه مستقر شود و اعتقاد دارم که فدراسیون روسیه اقیانوسی از تکنولوژی و علم است و ما از اینکه دانشگاه سینرجی محلی برای استقرار و شروع همکاری‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی شده است، خرسندیم.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری سابقه علمی و تحقیقاتی خود با دانشگاه‌های مسکو و سن‌پترزبورگ به ویژه در حوزه علم شیمی و پلیمر از طریق پژوهشگاه پلیمر ایران گفت: «روسیه کشوری قدرت‌مند و پیشرفته است و دانشگاه‌های قوی و معتبری دارد.»


میرزاده با استقبال از پیشنهاد هیات دانشگاه سینرجی درباره برگزاری همایش‌های متقابل در دانشگاه‌های دو کشور گفت: «اینکه سمینارهای علمی به صورت متقابل برگزار می‌شود بسیار مهم است اما علاوه بر این باید برای همکاری‌های تکنولوژیکی از طریق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دو کشور هم اقدام کنیم. توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از استراتژی‌های مهم در این دانشگاه است، دانشگاه آزاد اسلامی دارای 1107 شرکت دانش‌بنیان است که در 107 مرکز رشد مستقر شده‌اند.»


او به پراکندگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر ایران اشاره کرد و گفت: «این دانشگاه دارای بیش از 400 مرکز و واحد آموزشی است که با وجود این گستردگی به هیچ وجه بر بودجه دولتی استوار نیست و معادل 3 میلیارد دلار بودجه دانشگاه در سال جاری با تلاش دانشگاه و مردم تامین شده است.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به هزینه‌های بالای این دانشگاه برای پرداخت حقوق کارکنان و نگهداری ساختمان‌ها و ... اشاره کرد و گفت: «ما به دنبال توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و حتی از سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه برنامه‌های دانش‌بنیان استقبال می‌کنیم.»


میرزاده افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی طبق سند چشم‌انداز 10 ساله در نظر دارد 31 پارک علم و فناوری در 31 استان ایجاد کند. ما از این که علاوه بر شراکت علمی، شراکت اقتصادی هم داشته باشیم و زمینه سرمایه‌گذاری مشترک برای اقتصاد دانش‌بنیان را ایجاد کنیم استقبال می‌کنیم. فکر می‌کنم آینده همکاری‌های ما بسیار روشن خواهد بود و این برای من یک اصل است که اگر موضوعی را امضا کنم نباید بر روی کاغذ بماند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان پیشنهاد داد که هیاتی مرکب از مدیرکل امور بین‌الملل، معاون پژوهشی و رییس واحد الکترونیک و دستیار رییس دانشگاه همکاری ویژه با دانشگاه سینرژی را پیگیری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته