دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 اسفند 1395 - 16:43

سوء استفاده کلاهبرداران سایبرى از تحریم «آیفون»

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از شناسایی و دستگیری عامل سوءاستفاده و کلاهبرداری از یک شهروند مشهدی توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد.
کد خبر : 161204

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح خبر اظهار کرد: خانم پزشکی جهت ارجاع شکوائیه خود از مرجع قضایی به پلیس فتا استان مراجعه و درخواست رسیدگی به شکایت خود را داشت.
وی افزود: شاکیه در اظهارات اولیه خود به کارشناسان پلیس فتا از دردسرهای خرید گوشی اپل خود گفت که چند ماهی است که گوشی خریداری کرده و دائما با مشکل مواجه شده و مجبور بوده با مراجعه به فروشگاه مورد نظر شناسه کاربری (اپل ایدی) و جیمیل خود را رفرش و بازیابی کند اما ظاهرا در این رابطه فرد سومی هم مقصر بوده و مشکلاتی را برای وی ایجاد کرده است.
سرهنگ جهانشیری ادامه‌داد: با توجه به اظهارات شاکی رسیدگی به پرونده در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت و کارشناسان با تحقیقات فنی به عمل آمده، علاوه بر بازیابی رمز عبور جیمیل و اپل ای دی گوشی شاکی، موفق به شناسایی متهمی در این رابطه شدند.
وی با اشاره به دستگیری متهم گفت: پس از شناسایی هویت متهم، دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت و با اطلاعات به دست آمده، مکان اختفای وی نیز شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی گفت: متهم 32 ساله که مسئول نرم افزار و خدمات پس از فروش شرکت بود در مواجهه با ادله فنی بزه خود را پذیرفت و اعتراف کرد، با توجه به موقعیتی که در شرکت داشتم و با علم به این موضوع که شرکت آیفون به خریداران ایرانی در داخل ایران برخی خدمات را نمی‌دهد، بعد از ایجاد جیمیل و اپل ای دی برای گوشی مورد نظر هرچند وقت یک بار با تغییر رمز ورود شاکی، وی را مجبور به مراجعه به فروشگاه کرده و مبالغی جهت دریافت هزینه از وی دریافت مى‌کردم تا اینکه از این فروشگاه به شعبه دیگری منتقل شدم و شاکی با دیدن غیر فعال شدن سطح دسترسی‌اش به گوشی و جیمیل و اپل ای دى گوش خود به پلیس مراجعه کرد.
سرهنگ جهانشیری در ادامه بررسی پرونده بیان کرد: متهم به همراه پرونده خود جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا اعزام شد.
این مقام انتظامی با یادآوری محرمانه بودن رمز جیمیل و حفظ آن تصریح کرد: کاربران محترم گوشی‌های اپل و آیفون در نظرداشته باشند که جهت فعال‌سازی اپل ایدی گوشی خود با استفاده از جیمیل خود اقدام کنند تا از طرف شرکت مذکور در لیست سیاه قرار نگیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آیفون پلیس فتا
ارسال نظر
قالیشویی ادیب